سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همدان، میزبان 15 شاعر کودک و نوجوان کشور

محفل شعرخوانی کودک و نوجوان دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛در این مراسم که با حضور شاعران مطرح کودک و نوجوان کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های این کشور هستند که با برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزشی و تربیتی به فکر آینده آنها باشیم و بر اساس آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی آنها را تربیت کنیم.

سید محمدرضا جوادی به پیشینه پربار شعر کودک و نوجوان در استان همدان اشاره کرد و افزود: همدان به لحاظ دارا بودن آثار پر شمار شاعران کودک و نوجوان دارای گنجینه‌ای پر بار است.

وی از دریافت 188 اثر از 133 عضو کانون برای شرکت در جشنواره خبر داد و گفت: این آثار توسط اسدا... شعبانی و غلامرضا بکتاش داوری شده است که 6 نفر از اعضا در بخش کودک و نوجوان در مراسم هدیه و لوح سپاس خود را دریافت می‌کنند.

معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم در این برنامه گفت: در پانزده استان کشور با موضوعات کلی شعر برنامه‌های مختلفی در حوزه شعرخوانی از جمله اصفهان، قم و بجنورد در حال انجام است.

جواد محقق، بیان کرد: علاوه بر داخل کشور سه برنامه نیز در کشورهای فارسی زبان از جمله افغانستان، تاجیکستان، لبنان و عراق با حضور تعدادی از شاعران عرب زبان محفل شعرخوانی را برگزار کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این سلسله نشست‌های محفل شعرخوانی در تکمیل و توسعه فضای بیشتر انقلاب اسلامی و ایران گام‌های مؤثری برداشته شود.

محقق استان همدان را به کثرت شاعران کودک و نوجوان به عنوان یکی از دو قطب ادبیات کودک و نوجوان کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در انجمن‌های ادبی چهره‌های خوبی در حوزه شعرخوانی در حال پرورش است.

در این برنامه اسدا... شعبانی بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد و در بخش‌های مختلف برگزیدگان جشنواره به قرار ذیل با اهدای لوح و هدیه تجلیل شدند.

در بخش کودک پارمیدا آقامحمدی و فاطمه مولوی تارا مشترکاً رتبه دوم و در بخش نوجوان حامد سوری، مرضیه حسینی، فاطمه سلیمانی رتبه اول تا سوم را کسب کردند و محدثه چهاردولی نیز شایسته تقدیر معرفی شد. 

گفتنی است، در ادامه نیز از شاعران حاضر در مراسم تجلیل شد.

گفتنی است، این جشنواره  18 و 19 بهمن‌ماه جاری با حضور شاعران کودک و نوجوان کشور در همدان برگزار شد.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: همدان ، میزبان ، شعر ، کودک ، نوجوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.