سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین: با کاهش بهای نفت، آمریکا مشاغل زیادی را در بخش انرژی از دست داد

گاردین در گزارشی نوشت: با وجود کاهش نرخ بیکاری به زیر 5 درصد در آمریکا، نرخ بیکاری در 6 ایالت وابسته به انرژی در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشور برای نخستین بار از فوریه 2008 (بهمن 86) به زیر 5 درصد کاهش یافته است.

به نوشته گاردین، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، نرخ بیکاری به بیش از نصف کاهش یافت؛ اما با کاهش بهای نفت، مشاغل زیادی در بخش های انرژی این کشور از دست رفت. 

در ادامه این گزارش آمده است: بهای نفت در حال حاضر به زیر 30 دلار در هر بشکه کاهش یافته است. به همین دلیل صنعت انرژی آمریکا به شکل قابل توجهی مشاغل خود را از دست داده است. در کل، صنعت انرژی -- شامل گاز، نفت و زغال سنگ-- با کاهش 6.6 درصدی مشاغل این حوزه در یک سال گذشته همراه بوده است. حدود 104 هزار و 514 شغل در سال گذشته در حوزه نفت از دست رفته است.

"کیث فیلیپز،" اقتصاددان ارشد در "بانک فدرال رزرو دالاس" اعلام کرد 6 ایالت وابسته به انرژی در آمریکا شاهد رشد سالانه منفی در زمینه اشتغال بوده اند. با وجود کاهش نرخ بیکاری به زیر 5 درصد در آمریکا، نرخ بیکاری در 6 ایالت این کشور -- از جمله اکلاهما، آلاسکا، لوییزیانا، وایومینگ، ویرجینیای غربی و داکوتای شمالی -- با افزایش روبرو شده است. تگزاس که در سال 2014 از نظر رشد اشتغال در رتبه سوم قرار داشت، به رتبه سی و دوم در سال 2015 سقوط کرد. داکوتای شمالی نیز از رتبه نخست به آخر سقوط کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.