سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

رویکرد زیست محیطی رویکردی در شناسایی پیامدهای زیست محیطی دریاچه ارومیه

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در کارگاه cepa درباره تالاب ها گفت: رویکرد زیست محیطی رویکردی مناسب در شناسایی پیامدهای زیست محیطی دریاچه ارومیه است.

 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پرویز آراسته اظهار کرد: تمرکز زدایی و مشارکت دادن عموم مردم و جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه جزو مسایل مهم و مورد نظر است.
وی افزود: هم اکنون بیش از نیمی از تالابها در دنیا و کشور ایران با مشکل مواجه بوده و یا از بین رفته اند که این زنگ هشداری برای مراقبت از این زیست بوم های ارزشمند است.
 
کارگاه مقدماتی تدوین برنامه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی (CEPA) در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به مدت یک روز با حضور نمایندگان تشکل های زیست محیطی، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، آموزش و پرورش و محیط زیست آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
 
کنوانسیون رامسر که خاستگاه آن شهر رامسر در ایران می¬باشد، به عنوان قدیمی ترین معاهده بین المللی با موضوع حفاظت از طبیعت در جهان به شمار می رود.
 
این کنوانسیون با تاکید بر رویکرد و نقشی که تالاب ها در تامین نیازهای جوامع انسانی ایفا می کنند، حفاظت از تنوع زیستی تالابی را به عنوان اصلی¬ترین هدف خود قرار داده است.
 
در آذربایجان غربی هم اکنون تالابهایی از جمله یادگارلو، شورگل، دورگه سنگی، دریاچه ارومیه، حسنلو، قوپی بابا علی و کانی برازان جزو تالاباهی تحت حمایت کنواسیون رامسر هستند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.