سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

خوزستان را خرابه نکنیم

آیت الله حیدری؛ با آباد کردن برخی استان ها،خوزستان خرابه نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از مسئولان با آباد کردن برخی استان ها، خوزستان را تبدیل به خرابه نکنند، در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب برای صنایع برداشت می شود.

حیدری افزود: مشکلات خوزستان با وحدت قابل برطرف شدن است، اگر امروز در استان مشکل بیکاری یا کمبود آب وجود دارد با وحدت و همکاری قابل حل هستند. از سال 75 تا 92 تنها 2 درصد طرح کشاورزی موسوم به طرح رهبری اجرا شد و اگر این طرح اجرا شود 300 هزار فرصت شغلی تأمین شده و معضل اشتغال در استان برطرف می شود.

وی اظهار داشت: از خرداد سال 93 تا آذر 94، 196 هزار هکتار از این طرح اجرا شد، البته دولت قصد دارد 238 هزار هکتار از این طرح را به مرحله بعد و با تاخیر اجرا کند و دلیل آن کمبود منابع آب است. این درحالی است که همه می دانیم کمبود آب به دلیل انحراف سرشاخه های رودخانه های استان است و این امر موجب ایجاد مشکل آب در استان شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان عنوان کرد: در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب را برای صنایع برداشت می شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.