سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به نقطه کور نمره بدی نمی‌دهم/ امیدوارم امسال «بارکد» در رقابت فیلم‌های آرای مردمی قرار بگیرد

رعایت انصاف در مواجهه با فیلم‌ها و برگزاری جشنواره‌ای بکر از امیدواری‌های مصطفی کیایی است.

مصطفی کیایی کارگردان سینما در روز دوم برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلم‌هایی که تاکنون در جشنواره فیلم فجر دیده، گفت: از میان فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌ام به «نقطه کور» مهدی گلستانه،‌ نمره بدی نمی‌دهم و از نظر من فیلم معمولی و خوبی است.

وی در مورد احتمال گرفتن سیمرغ مردمی برای فیلم «بارکد» عنوان کرد: نمی‌توان با احتمالات پیش رفت. باید ببینیم اتفاقات در جشنواره به چه شکل خواهد افتاد، اما امیدوارم مانند سال‌های قبل «بارکد» در رقابت آرای مردمی قرار بگیرد.

این کارگردان درباره ویژگی‌های «بارکد» اظهار داشت: ریتم و فضای شوخ و شنگ قصه «بارکد» و جوان بودن به نحوی است که مورد توجه اقشار مختلف جامعه به خصوص جوان‌ها قرار خواهد گرفت.

کارگردان «عصر یخبندان» در خصوص تقلید کورکورانه در سینمای ایران و تولید فیلم‌های سرد و بی‌روح در پی این تقلید گفت: به نظرم این اتفاق دلایل مختلفی دارد؛ اما حداقل ما سعی کردیم به نحوی عمل کنیم که مدل خودمان باشد و در  فضایی قدم برداریم که مورد رضایت مخاطب قرار بگیرد. تقلید کورکورانه آسیب‌شناسی مفصلی می‌خواهد که امیدوارم با گذشت روزهای بعدی در جشنواره شاهد این موضوع نباشیم و فیلم‌های جذاب‌تری را ببینیم که به نظر من اتفاقات بهتری در روزهای آتی جشنواره خواهد افتاد و فیلم‌های بهتری را خواهیم دید.

این کارگردان در مورد استقبال از «بارکد» در فروش بلیت قبل از دیده شدن این فیلم در روزهای اول عنوان کرد: بعید می‌دانم که به خاطر خود فیلم‌ها بوده باشد. چون تا آن روز کسی فیلم‌ها را ندیده بود؛ اما می‌توان گفت به خاطر سابقه کارگردان‌ها و برخی اتفاقاتی است برای فیلم‌های آنها در سال‌های گذشته افتاده است. مهم این است که از این به بعد چه اتفاقاتی برای فیلم‌ها می‌افتد.

کیایی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص برگزاری جشنواره‌ای خوب و پویا گفت: مهمترین عامل در برگزاری جشنواره‌ها رعایت انصاف در مواجهه شدن با فیلم‌ها و برگزاری جشنواره‌ای بکر و نو است. امیدوارم امسال نیز شاهد این اتفاق باشیم.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.