سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

رسالت آموزش وپرورش شکوفایی استعداد همراه با تولید علم واشتغال

رسالت آموزش و پرورش تبدیل انسان های خام و سالم به افراد بالنده، بالغ و علمی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت : 32هزار و 250هنرجوی مازندرانی در 352هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش استان به تحصیل اشتغال دارند.

اسفندیار نظری با بیان اینکه نیازمند به فضای اموزشی هستیم افزود: از شمار هنرستان های استان تنها 112هنرستان دارای استانداردهای لازم است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته، شغل و زندگی اجتماعی به عنوان سه انتخاب مهم و حیاتی هر انسان به شمار می آید، گفت: اگر هر یک از انتخاب های اول و دوم نادرست، غیرعلمی و اشتباه باشد، بدون تردید زندگی اجتماعی انسان با چالش روبه رو می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر افزایش هدایت تحصیلی در بین دانش آموزان، گفت: رشته های فنی و حرفه ای در مدارس استان تقویت می شود.

اسفندیار نظری افزود: در گذشته بسیاری از معلمانی که دارای تخصص فنی بودند به اشتباه در شاخه های نظری به کار گمارده شدند که با پالایش نیروی انسانی از آنان در هنرستان ها استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هدایت تحصیلی دانش آموزان 43 و نیم درصد از کل دانش اموزان است گفت: تا پایان برنامه ششم این رقم به 50درصد افزایش خواهد یافت.

او مخالفت خانواده ها را سد بزرگی در راه هدایت تحصیلی دانست و یاد آور شد: با توجه به ساختار جدید نظام آموزشی، برگزاری دوره های ضمن خدمت برای مدیران و مشاوران و اطلاع رسانی به والدین این مشکل را به حداقل خواهیم رساند.

بر اساس آخرین گزارش آموزش و پرورش مازندران بیش از 500هزار دانش آموز در 23 هزار و 153 کلاس درس این استان تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.