سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعر انقلاب اسلامی بی‌تأثیر از جامعه نیست

شعر این دوران از تحولات اجتماعی تأثیر می‌پذیرد و بسیاری از رویکردهای انقلاب در آن نمود پیدا می‌کند.

علی داوودی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغییر و تحول شعر انقلاب گفت: تحولات شعر انقلاب به طور مسلم در قالب و زبان رخ نداد؛ بلکه این اتفاقات را در اندیشه شاعر مشاهده می‌کنیم. این اندیشه است که همه چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. حوادث و دنیای مرتبط با آن هم خیال خاص خود را می‌طلبد.

این شاعر با اشاره به تحول عمیق و عظیم در جریان شعر انقلاب بیان کرد: شعر انقلاب تجربیات بسیار متفاوتی را از سر گذرانده است. انواع تجربیات سیاسی و دینی و عرفانی در شعر این دوران دیده می‌شود. به عنوان مثال موضوعاتی چون عدالت‌خواهی، همراهی با ستم‌دیدگان جهان و فلسطین از موضوعات شعر انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که نشانی از رویکرد جهانی انقلاب اسلامی دارد.

داوودی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن، به نوعی بر جریان شعر انقلاب تأثیر گذاشته. همان گونه که جامعه متحول می‌شود، دامنه دیگری از تغییرات شکل می‌گیرد و شعر هم نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: شعر انقلاب اسلامی بی‌تأثیر از جامعه نیست. شعر این دوران از تحولات اجتماعی تأثیر می‌پذیرد و بسیاری از رویکردهای انقلاب در آن نمود پیدا می‌کند.


انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.