سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نام،یک فدراسیون و یک دنیا تفاوت

در پایان مسابقات قهرمانی کشور ووشو شاهد تفاوت چشمگیری در نتایج بدست آمده از ملی پوشان تالو و ساندا بودیم.

به گزارش خبر نگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،بيست و دومين دوره مسابقات ووشوي قهرماني کشور در رده سني بزرگسالان که از يکشنبه 11 بهمن با حضور 273 ورزشکار از 34 تيم به ميزباني سالن شهيد حيدريان استان قم آغاز شده بود،پس از چهار روز با قهرمانی تیم خراسان رضوی با 4 مدال طلا و دو نقره به پایان رسید. اين مسابقات مرحله نخست انتخابي تيم ملي محسوب مي شد.

اما نکته قابل توجه در این رقابت ها که در دو بخش ساندا و تالو برگزار شد این بود که تعدادی از ملی پوشان بخش ساندا همانند (سجاد عباسي ، مجيد هاشم بيگي ، معين تقوي و مصطفي خلعتبري ) که یا سابقه حضور در اردوهای تیم ملی های ملی را داشتند و یا پیش از این در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی و به طور کلی برون مرزی شرکت کرده بودند ، در رقابت های کشوری امسال مدال طلا کسب نکردند و یا حذف شدند و یا به مقام سوم رضایت دادند.

در این میان نام سجادعباسی ووشوکار وزن منفی 75 که دارای دو مدال جهانی است و سال ها در ترکیب تیم ملی حضور داشته ، برسکوی سومی رقابت های کشوری به چشم می خورد که بسیار عجیب است.جالب است که این ملی پوش ساندای کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان اندونزی از مردادماه تا پایان آبان ماه در اردوهای تیم ملی حضور داشت و زیرنظر کادرفنی تیم ملی ساندا تمرین می کرد . البته سجاد عباسی پس از راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی از ادامه رقابت ها انصراف داد و به مدال برنز و راه یابی به اردوی تیم ملی برای شرکت در انتخای های تیم ملی بسنده کرد که البته با انتقاد بسیاری روبرو شد. زیرا برخی معتقدند که عباسی توان ادامه با حریفان خود را نداشته و چون احتمال شکست را میداده از ادامه مسابقات انصراف داده است.

البته با وجودیکه در بخش ساندا شاهد رکود ملی پوشان در مسابقات قهرمانی کشوری بودیم اما برخلاف آن در بخش تالو ملی پوشان عملکرد چشمگیری داشتند و رضا خلف زاده که آبان ماه پس از پشت سر گذاشتن اردوهای مستمر به مسابقات جهانی اندونزی اعزام شده بود و نتوانسته بود به دلیل سطح بالای رقابت ها مدال کسب کند اما نتیجه تمرینات سخت خود را در قهرمانی کشور امسال گرفت و به سه مدال زرین دست یافت. علاوه بر خلف زاده ، طاهر قاسمي ، علي وطن خواه ، سعيد مسلمی ، امير محمدرضايي که نفرات اول فرم های مسابقات قهرمانی کشور بودند نیز از دیگر ملی پوشان تالو بودند که در اردوهای تیم ملی اخیر به منظور حضور در مسابقات جهانی حضور داشتند.

با توجه به تفاوت محرز در نتیجه تالو و ساندا در مسابقات قهرمانی کشور و انتقادات اخیر برخی قهرمانان ووشوی جهان به کادرفنی تیم ملی ساندا ، این سوال مطرح است که آیا تیم ملی ساندا نیز همانند تیم ملی تالو به مربی چینی نیاز دارد؟ و به رغم نتایج خوب اخیر ساندا در مسابقات جهانی اندونزی آیا گفته محسن محمد سیفی قهرمان سه دوره جهان و دارنده دو مدال طلای بازی های آسیایی : (در خصوص اینکه نیاز هست کادرفنی و ریاست فدراسیون تدبیری بیندیشند که بتوانیم به سطح بالاتری برسیم.و اینکه یک واقعیتی است که در نهایت من و حمیدرضا قلی‌پور یک روز باید کنار برویم.اما آیا ما جایگزین داریم که دو سال بعد در مسابقه‌های جهانی مدال بگیرند؟ ) صحیح است یا خیر؟

ظاهرا نتایج بدست آمده در این مسابقات کشوری نشان می دهد که عملکرد سرمربی چینی تیم ملی تالو بهتر بوده و تالوکاران تیم ملی که برخی از آنان با وجودیکه به مسابقات قهرمانی جهان اندونزی اعزام نشدند اما در اردوها زیر نظر سرمربی چینی تمرین کردند،نتیجه تمرینات خوب خود را در رقابت های کشوری گرفتند. اما برعکس در بخش ساندا عباسی که جزو نفرات اعزامی به اندونزی بود و در انجا نیز نتوانست مدال کسب کند و همچنین اکثراردونشینان تیم ملی در رقابت های داخلی مغلوب حریفان در سطح کشور شدند.

هیچگاه نیازبه سرمربی چینی را منکر نشدیم

مجید ملکی مدیر تیم های ملی ووشو که به ضعف کادر فنی تیم ملی ساندا معتقد نیست و عقیده دیگری دارد، در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: من معتقد به رکود ساندا نیستم بلکه اعتقاد دارم که به دلیل پیشرفت ووشوی کل کشور سانداکاران تیم ملی نتیجه خوبی نگرفتند، و توزیع ده مدال طلا در ده وزن ساندا بین ده استان گواه این موضوع است که انگیزه ووشوکاران کل کشور برای حضور در مسابقات و راه یابی به تیم های ملی زیاد شده است و همه برای کسب مدال و گرفتن نتیجه خوب در این پیکارها شرکت کرده اند. که این اتفاق بسیار خوبی است.

ضمن اینکه مدال آوران قهرمانی جهان در آخرین اعزام به این مسابقات در رقابت های قهرمانی کشور حضور نداشتند و برخی از اردونشینان رقابت های جهانی به اضافه سجاد عباسی که به اندونزی اعزام شد اما مقابل چین شکست خورد در پیکارهای کشوری حضور داشتند که متاسفانه نتیجه خوبی نگرفتند و این درس خوبی برای ملی پوشان بود تا بدانند که تیم های ملی ووشو از برترین ووشوکاران استقبال می کند و هیچ حاشیه امنیتی برای ملی پوشان وجود ندارد.

ملکی تاکید کرد: با وجود توانایی های کادرفنی تیم ملی ساندا که عملکرد خوب و رضایتبخشی هم داشتند، ما هرگز منکر نیازمان به مربی چینی نشدیم اما از آنجاییکه ایران بزرگترین رقیب چین که مهد ووشو است، محسوب می شود،آنان گزینه های برتر مربیگری را به ما معرفی نمی کنند زیرا از جانب ما احساس خطر می کنند. البته علاوه بر این وجود مشکلات مالی نیز به این مساله دامن می زند و ما نمی توانیم از مربی چینی استفاده کنیم.

غرور گریبانگیر ملی پوشان شد

علی اسفندیاری رئیس انجمن ووشوی دانشگاه آزاد گفت: در مسابقات کشوری اکثر ملی پوشان در بخش ساندا نتایج خوبی کسب نکردند و به اعتقاد من دلیل آن غرور بیش از حد برخی از ساندداکاران تیم ملی بود که حریفان کشوری خود را دست کم گرفتند. در برخی از اوزان متاسفانه ملی پوشان از ابتدای رقابت ها خود را قهرمان آن وزن میدانستند اما غافل از اینکه دیگر سانداکاران نیز با آمادگی خوبی در این پیکارها حاضر شدند و در نهایت نیز تمام حساب و کتاب آنان برهم خورد و دقیقا همان رقیبانی که دست کم گرفته بودند نتایج چشمگیری را کسب کردند و ملی پوشان یا حذف شدند و یا به مقام سوم وزن خود رسیدند.

مدیر تیم ووشوی دانشگاه آزاد در لیگ برتر با انتقاد از انصراف سجاد عباسی دارنده مدال برنز بازی های آسیایی اینچئون اعلام کرد : نه تنها من بلکه کادر فنی تیم ملی ووشو که از نزدیک شاهد رقابت های کشوری بودند این کار عباسی را غیرحرفه ای خواندند. من نیز معتقدم که ورزشکار حرفه ای نباید بدون دلیل از ادامه رقابت ها کنار بکشد و باید با تمام توان حتی اگر شکست بخورد ،مبارزه کند.


انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
خیلی عالی است که من عضو گروه خبر نگاران شده ام