سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اعتبارات ویژه زیرساختهای هنری خراسان رضوی در راه است/ خراسان پایتخت هنری جهان اسلام خواهد بود

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه خراسان قطب هنر ایران و پایتخت هنری جهان اسلام خواهد بود؛ از تخصیص اعتبار ویژه زیرساختهای هنری استان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تجلیل از سه استاد پیشکسوت هنرهای تجسمی استان که صبح امروز در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد، از اختصاص 20 درصدی بودجه به زیرساختهای هنری استان در سال آینده خبر داد و گفت: خراسان قطب هنر ایران است و در همه ابعاد هنر ایران صاحب منزلت و فضیلت است.

علی مرادخانی با بیان اینکه در سپهر هنر ایران ستاره های درخشان خراسان زیاد است، افزود: خراسان نماد ایران فرهنگی ماست.

وی تصریح کرد: خراسان پهنه و گستره بزرگی از هنر شرق را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت عظیم به عنوان منبع تغذیه هنر کشور استفاده کرده و خراسان را به عنوان پایتخت هنری جهان اسلام به دنیا بشناسانیم.

معاون هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه نتوانستیم هنرمندان را آنطور که باید به دنیا معرفی کنیم، گفت: با تجلیل و تکریم هنرمندان در زمان حیات آنها باید به داشته هایشان توجه کنیم و اینگونه مراسم اتفاق خوب و مبارکی است.

مرادخانی با تاکید بر اینکه در عرصه معرفی هنرمندان نیازمند جریان سازی هستیم، افزود: اگر این امر به درستی صورت گیرد، نه تنها هنر کشور را به دنیا معرفی کردیم که آورده اقتصادی خوبی هم برای هنرمندان خواهد داشت.

در این مراسم همچنین مدیرکل اداره هنرهای تجسمی کشور با بیان اینکه تکریم فرهنگ از مظاهر توسعه است، گفت: احترام به هنرمندان احترام به فرهنگ است و تکریم پیشکسوتان هنر تکریم همه هنرمندان خراسانی است.

مجید ملانوروزی با اشاره به اینکه سبک و مکتب خراسانی در همه شاخه های هنر از جمله نگارگری، ادبیات، موسیقی و خوشنویسی، نقاشی و تئاتر ریشه دارد، افزود: این به منزله هویت دار بودن هنر خراسان است.

وی بر لزوم حفظ هویت فرهنگی تاکید و ابراز امیدواری کرد: این مراسمات در پاسداشت فضای هنری استان موثر باشد.

در این مراسم از سه استاد پیشکسوت هنرهای تجسمی، استاد ایرج خواجوی، پیشکسوت نقاشی؛ استاد قاسم باسط راد، پدر مینیاتور خراسان ؛ و استاد مهین اباصلتی، پیشکسوت آموزش هنر تقدیر و تشکر شد.

خواجوی در سخنان کوتاهی گفت: هنر زیربنای علم است و نباید به هر کسی که وارد این عرصه می شود و قلم به دست می گیرد، استاد اطلاق کرد.

وی تاکید کرد: هنرمندی همچون استاد کمال الملک استاد است که پس از مرگ نیز لقب استاد از نام و یاد او کم نشد.




انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.