سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اجرای طرح انسداد مبادی بی ‌سوادی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح انسداد مبادی بی ‌سوادی در راستای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسن ‌بیگی با اشاره به اینکه دسترسی به آموزش همگانی و با کیفیت، ضرورت جوامع انسانی در دنیای امروز است، گفت: عدالت آموزشی یکی از مهم‌ ترین دست‌ آوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: عزم ملی و هم‌کاری همه‌ی مردم و دستگاه اجرایی نقش موثری در انسداد مبادی بی‌سوادی دارد.
محسن بیگی پراکندگی، وسعت، صعب‌العبور بودن برخی از مناطق، فقر مالی و معیشتی خانواده‌ ها را از مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان و بازماندن آن ‌ها از تحصیل در استان دانست.

وی با اشاره به اینکه همه‌ی مردم و دستگاه‌ های اجرایی در راستای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش هم‌کاری کنند گفت: طرح جذب دختران بازمانده از تحصیل، جذب و نگه‌ داشت دختران روستایی در مناطق کمتر توسعه‌ یافته، توسعه‌ ی مدارس خرید خدمات آموزشی، تشکیل کلاس‌ های کمتر از حد نصاب و توسعه‌ ی کلاس‌ های چندپایه در مناطق محروم، روستاهای کم‌ جمعیت و عشایری به منظور انسداد مبادی بی‌ سوادی در استان اجرا می شود.

محسن ‌بیگی تصریح کرد: ثبت اطلاعات کامل دانش‌آموزان ترک تحصیلی با ذکر علت آن توسط مدیران مدارس در سامانه‌ی انسداد مبادی بی ‌سوادی در آموزش و پرورش ضروری است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: انسداد ، بی سوادی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.