سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علائم بروز سرطان سینه در مردان!

برخلاف تصور عموم مردم مردان نیز مبتلا به سرطان سینه نیز می‌شوند.

 حسین فودازی، متخصص آنکولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بروز سرطان سینه در مردان گفت: اغلب افراد تصور می‌کنند سرطان سینه مختص زنان است و آقایان دچار این نوع از سرطان نمی‌شوند که این تصور کاملاً اشتباه است و از هر 100 نفر مبتلا به سرطان سینه 99 نفر زن و 1 نفر مرد است.

وی ادامه داد: بنابر این تصور اشتباه اغلب این بیماری در مردان دیر تشخیص داده می‌شود، این بیماری در سنین بالاتر از 50 سالگی بیشتر دیده می‌شود و شیوع آن بین 60 الی 70 سالگی افراد است.

دکتر فودازی خاطرنشان کرد: سرطان سینه در مردان با علائمی همچون خونریزی از سینه و دیگر ناهنجاری‌های سینه همراه نیست و این علائم بیشتر در زنان دیده می‌شود، اما مردان با مشاهده توده در بافت سینه که از علامت‌های این عارضه است باید به پزشک مراجعه و در صورت نیاز با آزمایش‌های فیزیکی و یا نمونه‌برداری از توده برای پیشگیری و درمان اقدام کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهتی
۰۳:۵۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
سلام،دکتر من 32سالمه سینه سمت چپم 2ساله درد میکنه ورفتم پیش دکترتشخیص سرطان ومعاینم کردن وگفتن سیگار میکشی من جوابی ندادم چون همراه باهم بود ایا از راه سیگار هست که درد میکنه ولی فگرم رو در گیر کرد چون هنوز خوب نشد این درد سیگار رو ترک کردم