سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران ؟!

اخیرا در فضای مجازی موضوع قابل تاملی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری داعش از فضای مجازی جهت مطرح کردن دیدگاه های خود استفاده می‌کنند و در این پروسه اقدامات مخربی را انجام داده اند و فعالیت های تبلیغاتی این گروه تروریستی پوششی برای شکست های آن هاست.


تروریست های داعش هرگاه در آوردگاه های میدانی شکست را پذیرا می‌شوند، در فضای مجازی اقدامات تکمیلی را انجام می‌دهند و اخیرا شایعه ای را مطرح کردند که جای تامل جدی دارد؛ آن ها مدعی هستند که در استان دیاله در حال فعالیت گسترده هستند و در این پروسه مطالبی را عنوان داشته اند.


تروریست های تکفیری داعش در سال 2014 میلادی با یک حمله غافلگیرانه بیش از چهل درصد خاک عراق را در چهار استان "نینوا" ، "دیاله" ، "الانبار" ،  "صلاح الدین" و بخشی از استان  "کرکوک " را تصرف کرد و در این پروسه بیش از 180 هزار کیلومتر مربع از عراق اشغال شد.


اما پس از آن ارتش و نیروهای مردمی عراق با بدست گرفتن شرایط، کم کم مراحل آزاد سازی را آغاز کردند و در این پروسه اولین استانی که برای پاکسازی کامل آن تلاش شد، "دیاله"  بود و این استان به تدریج و در مدت چند ماه پاکسازی گردید.



** توپولوژی استان  "دیاله"  عراق

استان  "دیاله" یا "دیالی" از استان‌های شرقی کشور عراق بوده و این استان در مرز این کشور با ایران قرار گرفته و با استان‌های کرمانشاه و ایلام در ایران هم مرز است. این استان بیش از 17 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و در مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.










مرکز استان دیالی عراق "بعقوبه" بوده و یکی از شهرهای مهم آن  "خانقین" است که در نزدیکی مرزهای غربی ایران واقع است. این استان قریب به 1 میلیون و 225 هزار نفر جمعیت دارد.  در تابستان سال 2014 داعش تا نزدیکی خانقین پیش آمده بود که با اقدام به موقع ارتش و نیروهای مردمی عراق در حصر جدی قرار گرفتند و از این استان به تدریج عقب کشیدند تا جایی که اولین استان پاکسازی شده در عراق دیالی بود.


اما اخیرا ادعایی در فضای مجازی مطرح شده که این گروه تروریستی در استان "دیاله" که در شرق عراق و نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران است مستقر شده و قصد ایجاد تحرکاتی دارد که جای تامل است .


امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت و گو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حضور داعش در استان دیاله عراق اظهار داشت: هیچ تهدیدی از سوی داعش در استان دیاله متوجه ما نیست و ما خط قرمز 40 کیلومتری خود را ترسیم کرده‌ایم .

وی ادامه داد: ما با اشراف اطلاعاتی که داریم در صورتی که تهدیدی رخ دهد با قدرت با آن برخورد می‌کنیم.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه حضور داعش در استان دیالی عراق که هم مرز با استان‌های ایلام و کرمانشاه ماست، یک حضور منسجم نیست، افزود: یکی از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های داعش این است که در استان‌های مختلف عراق افرادی را استخدام می‌کند که در مواقع لزوم با آنها ارتباط و از آنها استفاده شود.


فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: با توجه به ارتباطات مستشاری ایران و عراق این نیروها شناسایی و در یک حرکت منسجم توسط پلیس و ارتش عراق دستگیر شدند و ضربه مهلکی به این گروه تروریستی وارد شد.


امیر پوردستان با اشاره به اینکه حضور داعش در استان  "دیاله"  یک حضور کمرنگ است خاطر نشان کرد: این به آن معنا نیست که ما خیالمان راحت باشد و همواره رصد و توجه را درنظر داریم.  



**جنگ روانی رسانه های خارجی علیه  "حشد الشعبی"

البته جنگ روانی سنگینی در دو هفته اخیر علیه نیروهای حشد الشعبی ایجاد شده که این نیروها در شرق عراق مرتکب شده اند ؛ حال آنکه این اقدامات روانی رسانه های وابسته به برخی کشورهای منطقه در راستای کمرنگ جلوه دادن پیروزی های بسیج مردمی در عراق است.


"عدی الخدران" نماینده استان "دیاله گفت: "  اطلاعات دقیقی داریم که تیم های تروردستگاه های اطلاعات خارجی به ویژه منطقه ای به شدت در صدد ایجاد فتنه در  "دیاله"  از طریق ترور شخصیت‌های معروف به میانه روی و ملی گرایی در سطوح دینی یا سیاسی هستند.



الخدران تصریح کرد: چنین توطئه ای در پاسخ به پیروزی های بزرگ نیروهای عراقی در استان دیاله علیه گروه تروریستی "داعش" و رسوا سازی نقش منفی این گروهک در رویدادهای پس از سال 2014 است که آنان را به سمتی سوق داد که بازیچه دست سازمان های اطلاعاتی خارجی و منطقه ای شوند.


ارتش و نیروهای مردمی عراق اراده‌ای جدی برای پاکسازی همه مناطق اشغالی دارند و البته ائتلاف ضدداعش تلاش می‌کند تا پیروزی‌ها ملت عراق را به نام خود مصادره کند و این گونه می‌نمایاند که اگر آنها نبودند، پیروزی و بازپس گیری مناطق اشغالی میسر نبود و این در حالی است که صاحبنظران اتفاقات استان "دیالی" و پرتاب محموله‌های هوایی برای تروریست‌ها در "جلولا" و "سعدیه" برای داعشی که توسط آمریکا انجام شد و اقدامات اینچنینی را به خاطر دارند.


 به عبارت بهتر افرادی که برای رعب و وحشت به عنوان یاران داعش در مرزهای شرقی عراق عکس انداخته اند؛  تنها برای تبلیغات بوده و استخدام این گروه تروریستی هستند و یقینا داعش در شرق عراق حضور جدی نظامی آنطور که در استان "نینوا" داشته ندارد و قطعا هر خطری به  سرعت پاسخ داده خواهد  شد.

 
گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
من یک کرد هستم اگر داعش نزدیک مرزمان شود سر تک تکشان را برای رهبر مان سید علی می فرستیم اگر باور نمی کنند امتحان آن ضرری ندارد
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
یه حرکت اشتباه از سوی داعش مساوی ست با محو شدن این گروه تکفیری
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
اي رهبر ازاده اماده ايم اماده
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ایرانم تا اخرین قطره خون و تا اخرین نفسم را فدایت میکنم
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش هیچ غلطی نمی تواند بکند اینجا ایران است سرزمین حماسه ها
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
من سربازم
شاید با خیلی از مسئولین کشورم مشکل داشته باشم
اما خاک ایران مقدس است
نمیگذارم پاهای نجس داعش به کشورم برسه
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
آقایونی که قصد دوستی با آمریکا رو دارند،بفرمایید سر مرز سگ هایی آمریکا و اسراییل (داعش) اومدن برا دوستی.
اگه مردید برید جنگ
اگرهم نستید اینقدر انقلاب اسلامی رو نبرید زیر سوال
این امنیت رو مدیون انقلاب و امام و رهبر و سردار های فرزانه و شجاع مملکت هستید.
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ای
داعش
معلون
همان
لشگرعاشورا
باندای
رهبراماده
است
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
درودبرتمام نیروهایه مسلح وفرمانده ان
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
هشت سال در مقابلدنیا ایستادیم. خواهشا یکی داعش رو برام معرفی کنه.داعش کیه؟چیه؟
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ای کاش تا روزی که زنده هستم توفیق اینو داشته باشم چندین تن از این سگهای داعشی را به درک واصل کنم اونوقت باخیال راحت پذیرای مرگ هستم
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
کاش داعش پای حرفش وامیستاد و به ایران میومد. من تشنه این هستم که ازشون پذیرایی کنم. تا آخرین قطره خونم باهاشون میجنگم.تمام زندگیم فدای رهبرم.
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا مرگ بر آل سقوط وووووووووووووووووو مرگ بر اسرائیل
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
همین حالا حاضرم با افتخار برای کشورم بمیرم!غیرت ایرانی فرق میکنه!ب خون داعشی ها تشنه ایم و حاضریم برای وطنمون جونمونو بدیم ب راحتی...فقط کافیه ب مرض ایران تجاوز کنن اونوخ دیگ داعشی وجود نداره....
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
این داعشی ها هنوز بچه های کرد رو نشناختن، بزار بیان ببینم چیکار میکنن،
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ما همچون رهبرمون آنها رو نصیحت میکنیم فریب دشمنان اسلام رو نخورند ومزدور آنها نشوند ، همچنان دشمن شماره ۱ ما آمریکاست
چه توافق هسته ای بشود چه نشود امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد .
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
آقا دم در بد بیا داخل چرا دیاله خوب بیا بچه های کرد ایلام وکرمانشاه منتظرتن مثل اینکه تاحالا تنت به تن کرد جماعت نخورده بیا ببین چه پذیرایی ازت میکنیم هنوز نفهمید چرا اکثر مرزهای ایران و کردا زندگی میکنن چون سرشون درد میکنه واسه جنگ ودعوا بیا عزیزکم بو برارم تا جنازت بناریم گورستون
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
فقط ارتش قهرمان
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
با دست خودشون قبر خودشونو ميكنن .ايراني ميميرد ذلت نميپذيرد .يا علي
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش اینو بدون اگه جرات داری نزدیک شو تا نشونت بدیم ایران و غیرت ایرانی یعنی چی
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
اینا همه حرفه ما مقابل چندین کشور ایستادیم.الان نمیتونیم یک گروهک رو از بین ببریم.ومن خودم اولین نفری هستم که درصف جنگ باآنان می ایستم.
خودرانگران نکنید داعش هیچ وقت چنین جسارتی نمیتواند بکند.
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش واسه اون کسایی که لاتی
واسه ما شوکلاتی!!!!!!
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
درود بر همه مرزداران
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
سلام. اطلاعات 78میلیونی جمهوری اسلامی قدرت عمل و عرض اندام ازگروهها و تیم های تروریستی استکبارجهانی را سلب نموده و هم اکنون مردان و جوانان برومندکشورمان برای اعزام به سوریه و عراق ازهم سبقت می گیرند و ازاین که امکان اعزام همه آنهافراهم نیست ناراحتند. یقینا آژانس های اطلاعاتی غرب می دانند که جوانان ومردان ایرانی برای اعزام به سوریه وعراق سرودست می شکنند و حتی به پارتی بازی متمسک مس شوند. این روحیه انقلابی و ظلم ستیزانه ملت ایران را نشان می دهد و علیرغم تحریمهای کمرشکن اقتصادی که علیه ملت ایران شد اما نتوانست روحیه انقلابی آنها را بشکند.
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر داعش حرامزاده خون آشام قاتل اگر جرءت داره خودش نشون بده
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
با یاری خدا ایران سر افکنده هيچ دشمنی نشده و با تدبیر امام ولایت و نخواهد شد انشاالله
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
خداياتامن چندداعشي راسقط نكنم مراازدنيانبرآمين ياربالعالمين
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
یا حسین آماده هستیم ما ایرانیم ایران لبیک یا سید علی
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
آمریکا از ایران هراس داره ..
داعش که یک دهم امریکا هم نیست ..
و یک صدم قدرت نظامی ایران رو نداره ..

نابودی داعش نزدیکه ..
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
تا وقتی کسایی مثل سردارسلیمانی داریم داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش خودش میدونی در ایران نسلش منقرض میشود جرات ندارد بیاید ما دوست دارم بیاید بیاید 1 دقیقه زندگی اش تمام میشود
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
من 34 سال دارم ایرانی غیرت دارد.ما داعش را عددی حساب نمیکنیم.انها بزدلانی ضعیف هستندکه فقط به مردم بیگناه ستم میکنندوجوابشان رافقط ایران وایرانی خوب میدهد.
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ما تو غرب کشور میشیم با اینکه خانم هستم تا اخرین خونم از کشورم دفاع میکنم ..با سر بند یا زهرا...نمیذاریم پای کثیفشونو‌به کشور پاکمون بذارن...
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
فکرشم نکنید جرات ایران اومدن ندارن
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
با سربند یازهرا (س) آماده ایم
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش هیچ غلطی نمی تواند بکند .چون ما همیشه باهم ومتحد هستیم ،وجانمون برای رهبر و وطنمون ایران عزیز می دهیم
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
من که یک زنم با تمام جانم از کشورم دفاع میکنم
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
شهادت افتخار ماست

اجازه نمیدیم هیچ دشمنی نزدیک خاک وطن بشه

حالا یک سگ داعشی جرات داره بیاد

تا بفهمن ملت ایران کی هستند
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
من حاضرم با این حال که 56 سال سن دارم با داعش بجنگم
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
فکر نکنم این حرام زاده ها حتی خواب نزدیک شدن به ایران رو هم بینن. میدونن که تو یه چشم به هم زدن به دستور رهبر انقلاب پودرشون میکنیم . یاعلی
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش در مقابل دلیر مردان ایران که ۸ سال با دست خالی درمقابل حدود 40 کشور جنگیدند و یک وجب خاک ایران را از دست ندادند عددی نیست.
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
اگه جرhت دارند به مرزهای ایران نزدیک بشند از صفحه روز گار محوشان می کنیم
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعشي منتظر حماقت هستيم تا برای هميشه از زمين محو شوی
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ما هیچ موقع نباید دشمن را دست کم بگیریم چون انها در ایران ما یارگیر ی می کنند، هر ایرانی باید یک نیرو اطلاعاتی باشد وبه موقع اطلاعات به نیروهای امنیتی بدهد تاانها رادر نطفه خفه کنند
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ن داعش ن هیچ یک از دشمنان ما هیچ غلطی نمیتونن بکنن
من که ی زن هستم حاضرم برای دفاع از کشورم بجنگم
مردانمون که جای خود دارند
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش منفور تشنه خون شما هستم.
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
رهبرم تا زنده ام آماده ام
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر داعش ،ایران را باعراق و سوریه مقایسه نفرمایید ،من آماده ام که در راه کشور و رهبرم جان فشانی کنم
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش عددی نیست که تهدیدی برای ایران باشد
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
داعش سگ کی باشه
اونا از اسم ایران وحشت دارن چه برسه به این که بخوان بیان نزدیک مرزای ایران.