سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

بهره برداری از شش طرح مهم طرح جامع پالایشگاه نفت لاوان

شش طرح مهم طرح جامع پالایشگاه نفت لاوان فردا با حضور عباس کاظمی معاون وزیر نفت و تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: این طرحها واحد تصفیه هیدروژنی فرآورده های میان تقطیر ، واحد تصفیه آبهای ترش ، تصفیه گازهای ترش با آمین ، تولید و توزیع کاستیک (سود سوزآور) و مواد شیمیایی ، تاسیسات و خطوط لوله های انتقال فرآورده و تعویض شبکه کنترل توربین های گازی است.

محمد علی اخباری افزود: هزینه ریالی اجرای این طرحها چهارصد و هفده میلیارد و سیصد و بیست و هفت میلیون ریال، و هزینه ارزی آن سی و شش میلیون و نهصد و شصت و نه هزار یورو است.

وی گفت: با بهره برداری از این طرحها ظرفیت تولید گازوئیل در این پالایشگاه با مشخصات استاندارد یورو چهار از یک میلیون و دویست هزار ، به دو میلیون و دویست هزار لیتر در روز افزایش می یابد.

پانصد و شصت هزار لیتر در روز سوخت جت نیز با مشخصات استاندارد یورو چهار در این پالایشگاه تولید می شود.

مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: با بهره برداری از این طرحها روزانه چهارصد و پانزده تن آبهای ترش تولید شده در واحدهای فرآیندهای بالادستی، و صد و بیست تن در روز گازهای تولید شده در این واحدها پالایش می شود.

اخباری افزود: برای تداوم تولید این واحدها، ذخیره سازی و تامین محلول کاستیک مورد نیاز مُیسر ، و برای دستیابی به بازدهی بیشتر، شبکه کنترل توربین های گازی نوسازی و بهینه می شود.

وی گفت: علاوه بر این ،انتقال فرآورده از پالایشگاه به اسکله دو منظوره موجود و جایگاه عرضه فرآورده، و نیز سوختگیری هواپیماها در جزیره لاوان امکانپذیر می شود.

ارتقاء کیفیت ، افزایش تولید فرآورده و صیانت از محیط زیست از اهداف بهره برداری از این طرحهاست.پالایشگاه نفت لاوان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در استان هرمزگان است.

این پالایشگاه، ظرفیت اسمی پنجاه هزار بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی شصت هزار بشکه در روز را دارد.

خوراک نفت خام این پالایشگاه از میادین دریایی سلمان ، رشادت، بلال و رسالت تأمین می شود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: طرح ، پالایشگاه ، لاوان ، افتتاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.