سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاهو ۱۵ درصد از نیروی کارش را اخراج می‌کند

Marissa Mayer، مدیر عامل یاهو، در طول چهار سال گذشته سعی کرده تا کشتی مدام در حال تلاطم یاهو را به ساحلی امن نزدیک کند. مِیر با تمام تلاشی که تاکنون داشته، امروز اعلام کرد تا ۱۵ درصد از نیروی کار خود را به زودی تعدیل خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، Marissa Mayer، مدیر عامل یاهو، در طول چهار سال گذشته سعی کرده تا کشتی مدام در حال تلاطم یاهو را به ساحلی امن نزدیک کند. مِیر با تمام تلاشی که تاکنون داشته، امروز اعلام کرد تا ۱۵ درصد از نیروی کار خود را به زودی تعدیل خواهد کرد. 

میر در طول چند سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ شرکت نوپا (استارت‌آپ) را خریداری کرد و سعی داشت تا تمرکزش را به سمت پلتفرم موبایل ببرد و قدرت خود را در این زمینه هر روز بیشتر کند. با این حال یاهو در استراتژی‌هایی که تعیین کرد در آن ابتدا درآمدی ۱.۴ میلیارد دلاری بدست آورد اما امروز گزارش‌ها از سه ماهه‌ی آخر ۲۰۱۵ نشان‌دهنده درآمدی ۱.۲۷ میلیارد دلاری و تنها ۶۳ میلیون دلار سود است.

این کمپانی آمریکایی امسال ۴.۵۳ میلیارد دلار از دست دارد و این موضوع می‌دهد که حساب و کتاب یاهو با هم جور نمی‌شود و این شرکت در معرض سقوط قرار گرفته است. همه این اعداد و ارقام رو به کاهش را در کنار یک نقل قول از می‌نارد وب، عضو هیئت مدیره یاهو قرار دهید:

هیئت مدیره نیز به دنبال راه‌حل‌های استراتژیک بیشتر و جایگزین است. موازی با این مورد، همچنین تغییری در برنامه‌ریزی‌های مدیریت خواهیم داشت که جالب‌ترین نکته و راه‌حل برای سهام‌داران ما خواهد بود. جداسازی علی‌بابا از کسب و کار اجرایمان از این پس تمرکز اولیه و مستقیم‌ترین راه برای افزایش ارزش یاهو خواهد بود. 

زمانی که مریسا میر به سمت مدیرعاملی کمپانی یاهو رسید نزدیک به ۳۲ درصد از کارمندان این شرکت را تعدیل کرد و حالا پس از چهار سال وی دوباره اعلام کرده که ۱۵ درصد دیگر از این نیروی کار تعدیل خواهند شد. یاهو همچنین ۵ دفتر از کل دفاتر خود را در سراسر جهان تعطیل خواهد کرد. یاهو همچنین تصمیم گرفته تا دو محصول Yahoo Games و Smart TV را کنار بگذارد.

یاهو در سال‌های پیش امیدوار بود تا بتواند بخشی از نتایج جستجو و تبلیغات آن را از گوگل بازپس گیرد و اپلیکیشن‌های کاربردی مثل Yahoo Weather را به محبوبیتی جهانی برساند. اما خود کمپانی می‌گوید از این پس تمرکز اصلی شرکت بر روی سه محصول مصرفی اصلی با نام‌های جستجو، ایمیل و تامبلر و سرویس‌های News، Sports، Finance و Lifestyle خواهد بود تا آن‌ها را به مرز موفقیت بیشتری در بازار‌های توسعه یافته آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، هنگ‌کنگ و تایوان برساند.
منبع: زومیت
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.