سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این ویندوز بیست سال جوان شوید!

ویندوز 95 برای تداعی حس نوستالوژی آن، شبیه سازی شد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و یک سال پیش در ماه آگوست رونمایی از سیستم عامل ویندوز 95، آخرین تکنولوژی روز محسوب می شد که ورود آن به دنیای کاربران شور و هیجانی در سراسر جهان به پا کرد.

اکنون شما می توانید با اجرای یک شبیه ساز ویندوز 95 بر روی مرورگر خود، حال و هوای آن روزها را زنده سازید. شبیه ساز ویندوز 95 توسط یکی از دانشجویان دانشگاه آبردین اسکاتلند ساخته شد که با داشتن برنامه های داسباکس و ایی ام اسکریپت تجربه واقعی ویندوز 95 را به شما هدیه می دهد.

هدف این دانشجو از ارتقای این پروژه حس سرگرم کننده و نوستالژی بود که این ویندوز به همراه خود دارد. شبیه ساز ویندوز 95 به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی تولد ویندوز را تجربه کنند و با ویژگی های ابتدایی آن چون استارت منو و تسکبار آشنا شوند.


البته این دانشجو در جای دیگر هدف از این کار را اهداف آموزشی اعلام کرد و گفت: " باید بگویم که ویندوز کلیه قوانین کپی رایت را برای نرم افزار خود کنترل می کند و هیچ گونه تضمینی درمورد نقض نکردن قوانین کپی رایت دراستفاده از شبیه ساز ویندوز 95 وجود ندارد."

به گفته این دانشجو اگرچه مایکروسافت ویندوز 95 را به فروش نمی رساند و از 31 دسامبر 2011 از آن پشتیبانی نمی کند، ولی هنوز شامل حقوق کپی رایت می شود. البته براساس قوانینی که در ایالت متحده و انگلستان حاکم است تولید این نرم افزار برای کاربرد های غیر تجاری و تحقیقاتی مانعی نداشته و شامل حقوق کپی رایت نمی شود."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.