سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات دانشجویان در نیویورک در اعتراض به حمله سفید پوستان به زنان سیاه پوست

شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه آلبانی در نیویورک، در اعتراض به حمله گروهی از مردان سفید پوست به 3 زن سیاه پوست، در صحن دانشگاه این شهر تجمع کرده و علیه برخوردهای نژادپرستانه با سیاه پوستان تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرنک وایلی،" سرپرست اداره پلیس شهر آلبانی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، درنخستین ساعات روزسه شنبه به وقت تهران صدها نفر ازدانشجویان دانشگاه ایالتی آلبانی، درصحن این دانشگاه تجمع کرده و شعارهایی علیه برخوردهای نژادپرستانه سردادند.

در این اطلاعیه دلیل تظاهرات، اعتراض حمله گروهی از مردان سفید پوست به 3 زن سیاه پوست و اظهارات توهین آمیزعلیه آن‌ها در داخل اتوبوس حامل دانشجویان اعلام شده است.

در این تظاهرات که به دعوت کنگره ملی زنان سیاه پوست آمریکایی برگزار شد یکی از شرکت کنندگان به خبرنگاران گفت: ما زنان سیاه پوست هستیم و نفرت و ناسزا نمی تواند این را تغییر بدهد.

در این اجتماع اعتراضی شرکت کنندگان به ایراد سخنانی در باره "ملکوم اکس،" کنشگر اجتماعی و رهبر مقتول مسلمانان سیاه پوست آمریکایی و قرائت اشعاری درباره سیاه پوستان پرداختند.

رییس پلیس شهر آلبانی نیز اعلام کرد که تحقیقات درباره حمله سفید پوستان به زنان سیاه پوست ادامه دارد.

"رابرت جونز،" رییس دانشگاه آلبانی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله، خواستار اتحاد کارکنان و دانشجویان دانشگاه یاد شده برای مقابله با تبعیض و نفرت پراکنی شد.



انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.