سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

مسدود شدن 1200 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برای مدیریت مصرف بهینه آب، حتی یک ساعت فوت وقت هزینه های سنگینی دارد که قابل جبران نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ مهری در سومین جلسه مشترک سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اجرای به موقع و دقیق تفاهمات و مصوبات بین مستلزم تعامل مثبت و همکاری دوجانبه است که خوشبختانه این تعامل و همنوایی بین سازمان جهادکشاورزی استان و شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی به خوبی احساس می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ذخیره سازی نزولات جوی و اهمیت آن، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می توان نزولات جوی را جمع آوری و در پایین دست در چاه‌های زیرزمینی و چشمه ها استفاده کرد.

مهری اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت جهت احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب در حال تدوین است و برای هر شهرستان نسخه واحدی منظور می‌شود.

غلامرضا هاشمی، مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: طی دو سال گذشته یک هزار و 200 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی و صنعتی در استان مسدود شده است که 20 درصد سهم انجام یافته کل کشور می‌باشد و این موضوع در راستای احیای دریاچه ارومیه و با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان اقدام شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوع حقابه چاه‌های کشاورزی شهرستان‌های مراغه، مرند و حقابه رودخانه سلین چای و شرفه چای شهرستان خدآفرین تعیین تکلیف شد و راهکارهای حل مسائل مطروح شده مشخص شد.
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.