سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

بهره برداری از 101 پروژه آب‎رسانی روستایی دهه فجر در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در دهه فجر امسال 101 پروژه آب‎رسانی روستایی در لرستان به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ علیرضا کاکاوند ظهر امروز در آیین بهره‎برداری از پروژه تامین آب آشامیدنی روستای رضا آباد از توابع بخش اشترینان این شهرستان اظهار کرد: سهم شهرستان بروجرد از این مجموع، آب رسانی به 14 روستاست.

وی به صرف اعتبار 11.5میلیارد تومانی برای انجام پروژه‎های استان لرستان در ایام الله دهه فجر اشاره و عنوان کرد: از این مجموع سهم پروژه های شهرستان بروجرد قریب به دو میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کشور ایران در سا‎ل‏‎های اخیر با مشکل خشکسالی روبرو بوده است.

کاکاوند ادامه داد: در 17 سال گذشته خشکسالی در کشور صدماتی را وارد کرده که یکی از آنها مشکلات کم شدن آب شرب روستاها بوده است.

وی با اشاره به خشکسالی‎های پی در پی سال‎های اخیر عنوان کرد: مشکلات آب شرب روستاها به دنبال وقوع خشکسالی‏‌ها به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به اینکه در سال‎های گذشته شاخص بهره‎مندی از آب شرب استان لرستان سه درصد پایین‏‌تر از میانگین کشور بوده است، تاکید کرد: امروز این شاخص به 2.5 درصد بالاتر از میانگین کشوری  افزایش است.

کاکاوند میانگین شاخص بهره‎مندی حوزه روستایی کشور از آب شرب را 78 درصدی خواند و افزود: این شاخص در استان لرستان امروز به 81.5 درصد رسیده است.

وی به شاخص 84 درصدی بهره‎مندی از آب شرب شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد: در برنامه ریزی‎های انجام شده این شاخص در شهرستان بروجرد در سال 96 به 94 درصد افزایش می‏‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خاطرنشان کرد: پروژه‌‏های آب رسانی روستاهای بروجرد با همکاری بنیاد شهید به نام شهیدان این شهرستان نام‏گذاری شده است.

کاکاوند با اشاره به اینکه مجتمع شهید عباس حیدربگ روستای رضا آباد مشتمل بر یک حلقه چاه با آب دهی20 لیتر آب بر ثانیه تاکید کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه 560 میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی استان لرستان 700 هزار نفر و معادل 40 درصد جمعیت این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: هم اکنون آبرسانی به 94.5 درصد از روستاهای این استان انجام شده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.