سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستغیب در جمع خبرنگاران خبر داد

دوفوریت طرح تقسیم جلسات تقنینی و نظارتی در مجلس دهم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دوفوریت طرح تقسیم جلسات تقنینی و نظارتی در مجلس دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران از دوفوریت طرح تقسیم جلسات تقنینی و نظارتی در مجلس دهم خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر طرح مذکور در قالب پیشنهادی به هیئت رئیسه تقدیم شده است و دوفوریت آن در جلسه بعدی مجلس در تاریخ 10 اسفند بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه متذکر شد: تقسیم جلسات تقنینی و نظارتی موضوع بسیار مهمی است و ما معتقدیم به میزانی که جلسات قانونگذاری در مجلس انجام می شود باید جلسات نظارتی هم در مجلس وجود داشته باشد.

دستغیب همچنین در توضیح طرح مذکور ادامه داد: در طرح تقسیم جلسات تقنینی و نظارتی در مجلس دهم به موضوع تجمیع اقدامات نظارتی توجه شده است؛ یعنی آنچه که مربوط به سوال، تذکرات و نطق‌های نمایندگان در مجلس است، در این طرح به جلسات نظارتی منتقل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: در پی طرح مذکور مجلس در ماه به طور برابر جلسات قانونی و نظارتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد سوالات و تذکرات نمایندگان به تأخیر می‌افتاد گفت: این طرح می‌تواند در انضباط بخشی به برخی موارد موثر باشد و از برخی تأخیرات در جلسات برگزاری سوال جلوگیری کند.

دستغیب تأکید کرد: همچنین این طرح می‌کوشد مجموعه‌ ایرادات جزئی که در آیین نامه مجلس وجود داشت را برطرف سازد.

دستغیب خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 50 امضا برای طرح مذکور جمع آوری شده است که انشاالله تا هفته‌های آینده این امضاها افزایش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.