سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه واتس‌اپ میلیاردی شد؟

پس از خریداری واتس‌اپ توسط زاکربرگ، شگرد موسس فیس بوک این پیام رسان را میلیاردی کرد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرز کاربران واتس‌اپ که اکنون به موسس فیس بوک متعلق است، به مرز یک میلیارد نفر رسید. این خبر خوشی برای زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک است که دو سال پیش این پیام رسان را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد و در همان زمان قول داد که این پیام رسان یکی از پرکاربرد ترین پلت فرم های روز شود.


حال با اینکه این پیام رسان هیچ گونه درآمدی ندارد ولی فیس بوک بر این حقیقت واقف است که شهرت آن حتی از فیس بوک هم بیشتر شده است. قبل از آنکه پیام رسان واتس‌اپ توسط فیس بوک خریداری شود، مرز کاربران آن به 450 میلیون نفر می رسید و حال یکی از دلایل موفقیت واتس آپ که کاربران آن هم اکنون به مرز یک میلیارد رسیده است نداشتن امکان تبلیغات رایگان و حداقلٍ طراحی در این پیام رسان است.

شنیده ها حاکی از آن است که قبل از آن که فیس بوک واتس‌اپ را خریداری کند، درآمد سالیانه این پیام رسان تنها 10.8 میلیون دلار بود که از این مقدار 0.99 دلار آن را کاربران به طور سالیانه پرداخت می کردند. در واقع پس از آن که این پیام رسان توسط زاکربرگ خریداری شد،  این سرویس رایگان شد و همچنان خالی از تبلیغات به کار خود ادامه می دهد.


گفتنی است؛ منبع درآمد واتس‌اپ ارتباط با مشتریان از طریق این پیام رسان و تبدیل آن به یک ابزار تجارتی است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.