سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

عدم استفاده از بلانکیت در نانوایی های زنجان

با بازرسی های صورت گرفته از نانوائی های زنجان ، هیچ موردی از استفاده ماده شیمائی بلانکیت مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان با اعلام این خبرگفت: با تشدید بازرسی از نانوایی های استان شاهد عدم استفاده از بلانکیت در نان هستیم.

اسماعیل مسلمی با اشاره به تشدید بازرسی های صورت گرفته از نانوایی های استان افزود: در بازرسی صورت گرفته از 106 واحد خبازی و نمونه برداری و انجام آزمایش مربوطه ، خوشبختانه هیچ موردی مبنی بر استفاده واحدها از افزودنی غیر مجاز بلانکیت در فراوری خمیر مشاهده نگردید و موارد مطابق ضوابط استاندارد و وزارت بهداشت بوده است.

وی بلانکیت را ماده شیمیائی معرفی نمود که در گذشته ، برخی کارخانجات قند برای افزایش سفیدی قند ، استفاده می کردند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه نان هرچه تیره تر باشد از کیفیت بهتر و مواد مغذی بیشتری برخوردار می باشد یادآور شد : باید با تغییر نگرش در عدم خرید نان های سفید توسط مردم ،‌ استفاده از نان های سبوس دار را افزایش دهیم.

مسلمی با اشاره به ممنوعیت استفاده از جوش شیرین نیز در نان های لواش تصریح کرد : استفاده از جوش شیرین در تهیه نان لواش نیز ممنوع اعلام شده و با متخلفین استفاده از اینگونه مواد در نان برخورد می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان با تاکید بر حضور دستگاه های نظارتی در سطح استان خاطر نشان کرد : امیدواریم نانوایی ها برای حفظ سلامت مشتریان موارد لازم را رعایت و از استفاده از هرگونه مواد غیر مجاز در پخت نان بپرهیزند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بلاتکیت ، نانوایی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.