سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار قربانیان حملات انتحاری داعش در عراق/ اظهارات خوشبینانه سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی

حملات پراکنده عناصر انتحاری داعش در شهر های مختلف عراق چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ارتش عراق امروز سه شنبه دستور منع آمد و شد در شهر سامرا را صادر کرد. در حملات پراکنده گروه تروریستی داعش به این شهر در روز گذشته 20 نفر از نیروهای ارتش عراق و گروه های مردمی به شهادت رسیدند و بیش از 30 نفر زخمی شدند. منع آمد و شد در سامرا تا اطلاع ثانوی ادامه می یابد.

خبرهای رسیده از شهر فلوجه نیز حاکی از انفجار دو خودروی بمب گذاری شده به وسیله عناصر انتحاری داعش است. بر اثر این انفجارها 13 نفر از نیروهای ارتش و داوطلب مردمی شهید و 18 نفر زخمی شدند. در شهر تکریت حمله انتحاری نیروهای داعش به یک ایستگاه بازرسی 2 کشته و 8 زخمی بر جای گذاشت.

در تحولی دیگر، سرهنگ "استیو وارن،" سخنگوی نیروهای ائتلافبه اصطلاح ضد داعش درباره این حملات پراکنده مدعی شد: این حملات جزئی داعش چندان مؤثر نیست و ما در حدود نیمی از مناطق تحت تصرف داعش را آزاد کردیم.

وی در خصوص استراتژی جنگی نیروهای ائتلاف گفت: ما پس از شناسایی دقیق مقرهای داعش، حملات هوایی خود را بر سر آنان فرود می آوریم و از این طریق پیشروی های زمینی ارتش  را نیز پوشش می دهیم. سخنگوی نیروهای ائتلاف افزود: نیروهای ارتش عراق توانایی دفع حملات داعش را دارند. ما بیش از 20 هزار سرباز عراقی را آموزش دادیم و این روند ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.