سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

هزینه 40 میلیاردی برای تبدیل اراضی دیم به آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون پنج هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی تاکنون اقدامات خوبی در بخش‌هایی مانند آب و خاک، کشاورزی، شیلات، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی انجام داده است.

وی با بیان این که امسال طرح‌ها و پروژه‌های متعددی جهت افتتاح و بهره‌برداری داریم، افزود: در بخش آب و خاک 42 پروژه، در بخش امور دام 10 پروژه، در بخش صنایع تبدیلی چهار پروژه، در بخش تولیدات گیاهی یک پروژه و در بخش شیلات پنج پروژه داریم که در طول ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پایه اصلی جذب اعتبار مورد نیاز جهت این طرح‌ها را صندوق توسعه ملی عنوان کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در سال 94 تاکنون مبلغ هشت میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی جذب کرده است که امیدواریم این مبلغ به 20 میلیارد تومان برسد.

این مسئول تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی را از دیگر اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد و یادآور شد: تا کنون بالغ بر پنج هزار هکتار از اراضی دیم استان از طریق ایستگاه‌های پمپاژ و اجرای سیستم آبیاری نوین به آبی تبدیل شده‌اند.

گوهرگانی تصریح کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سال‌های 92، 93 و 94 اشاره و تصریح کرد: این سیستم در سال 92 در 552 هکتار و سال 93 در دو هزار و 400 هکتار از اراضی استان اجرا شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سیستم آبیاری تحت فشار را در سال 94 در دست اجرا عنوان کرد و گفت: این طرح تاکنون در سطح حدود دو هزار هکتار از اراضی اجرا شده است.

این مسئول به برگزاری دوره‌های مهارت بهره‌برداری اشاره و بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد توانست در دوره مهارت‌های بهره‌برداری با آموزش 41 هزار نفر روز به بهره‌برداران رتبه نخست کشور را کسب کند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.