سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

درگیری با قاچاقچیان یک مجروح بر جای گذاشت+ عکس

قاچاقچیان زغال چوب مامورمنابع طبیعی شهرستان شیراز را به شدت زخمی کردند.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس مامور اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز در حین انجام ماموریت و مقابله با قاچاقچیان محمولات غیر مجاز جنگلی به شدت در منطقه کوهمره سرخی شیراز مجروح شد.

محمود طهماسبی رئیس اداره منابع طبیعی شیراز با اعلام این خبر افزود: قاچاقچیان زغال در حالی که قصد داشتند این محموله را با یک دستگاه خودروی پژو از این منطقه انتقال دهند در ایستگاه حفاظتی طرح صیانت از جنگلهای زاکرس با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه کوهمره سرخی مواجه شدند.


وی درباره چگونگی این حادثه گفت: قاچاقچیان با سرپیچی از دستور ایست ماموران ایستگاه حفاظتی این منطقه اقدام به منحرف کردن خودرو از جاده و برخورد به ماموریگان ویژه منابع طبیعی کردند که منجر به مصدومیت شدید این مامور از ناحیه کمر، سر و گردن شد.

وی اظهار داشت: قاچاقچیان برای شناسایی نشدن و جلوگیری از به دام افتادن خود بلافاصله با خودروی حامل محموله قاچاق و سرعت زیاد از محل متواری شدند.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای بررسی جزئیات حادثه به همکاری بسیار خوب  نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی و مردم محلی برای شناسایی متهمان اصلی این حادثه اظهارداشت:خوشبختانه پس از تلاشهای بی وقفه یک نفر از متهمان اصلی این حادثه دستگیرشد که پس از پیگیری های مجدانه و همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز مطرح و متهم پرونده نیز جهت تکمیل تحقیقات در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت. 

رئیس اداره منابع طبیعی شیراز با بیان اینکه مامورمضروب در بیمارستان شهید رجایی شیراز تحت مداوا قرار گرفته است افزود: هم اکنون حال عمومی مامور منابع طبیعی رضایت‌بخش است و در مرحله ترخیص از بیمارستان قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شیراز در ادامه یادآور شد: برطبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری جنگلها حمل چوب و هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی ممنوع است و مرتکب بر طبق قانون مجازات مرتکبین قاچاق، تعقیب و مجازات خواهد شد و خودروهای حامل قاچاق نیز توقیف می شود.

وی همچنین با بیان اینکه یگان حفاظت برای جلوگیری از قاچاق چوب و زغال به صورت شبانه روزی در مسیرهای تردد قاچاقچیان درحال گشت زنی بوده  و با متخلفان به طور جدی برخورد می کند اظهار داشت: مردم می بایست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی توسط افراد سودجو و یا قاچاق چوب و زغال جنگلی مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی مربوطه در سطح استان گزارش دهند.

منطقه کوهمره سرخی دارای 80 هزار هکتار از مساحت جنگلی انبوه با گونه بلوط است که طی چندین سال گذشته طرح صیانت از جنگلهای زاگرس در سطح 80 هزار هکتار در آن به اجرا در آمده است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: قاچاقچیان ، زغال ، مجازات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.