سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار معاون وزیر خارجه بلاروس؛

قائم مقام وزیر امور خارجه بر آغاز دوران جدید روابط ایران و بلاروس تاکید کرد

در دیدار معاون وزیر خارجه بلاروس با قائم مقام وزیر امور خارجه بر آغاز دوران جدید روابط ایران و بلاروس تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «والنتین ریباکوف» معاون وزیر خارجه بلاروس با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با بیان اینکه بلاروس به عنوان کشور دوست، جایگاه خاصی در سیاست خارجی ایران دارد، گفت: از زمان استقلال تاکنون روابط دو کشور سازنده بوده و عوامل بیرونی تاثیر چندانی بر روند مناسبات دو کشور نداشته است.

وی تصریح کرد: در دوران پساتحریم بایستی با سرعت بیشتر در مسیر ارتقاء روابط در سطوح و زمینه‌های مختلف خصوصاً همکاری‌های اقتصادی گام برداشته شود.

سرمدی به دیدار روسای جمهور دو کشور در اوفیا و توافقات صورت گرفته در جهت رفع کلیه موانع در مناسبات دو و چند جانبه اشاره کرد و افزود: معتقدم مناسبات باید بر اساس مشارکت و همکاری‌های نهادینه شده و فرایند جدیدی به خود گیرد و صرفاً به تجارت محدود نشود.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدارهای پیش بینی شده مقامات دو کشور در سال جاری میلادی را مهم توصیف و سهم آن را در توسعه همه جانبه مناسبات با اهمیت ارزیابی کرد.

ریباکوف نیز اظهار داشت: از سوی وزیر امور خارجه بلاروس روند اجرایی شدن برجام را صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در ادامه افزود: توافق با کشورهای موسوم به 1+5 و فراز و فرودهای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ما مطمئن بودیم که آنها در نهایت به اهداف و دیدگاه‌های صلح جویانه ایران اقرار و آن را خواهند پذیرفت.

ریباکوف به برنامه دیدارهای تنظیم شده مقامات دو کشور در سال جاری، از جمله برگزاری کمیسیون مشترک و طراحی نقشه راه برای همکاری گسترده دو کشور اشاره کرد و گفت: اراده و آمادگی کامل برای توسعه همه جانبه روابط وجود دارد.

معاون وزیر خارجه بلاروس تاکید کرد: از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اتحادیه اقتصادی اورآسیا حمایت می‌کنیم.

در خاتمه وی پیام کتبی رئیس جمهور بلاروس خطاب به حسن روحانی را تسلیم مرتضی سرمدی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.