سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه مبادلات اقتصادی ایران و ترکمنستان به 60 میلیارد دلار

مشاور وزیر نفت گفت: بر اساس برنامه جامع تهاتر قرار است، ظرف 10 سال آینده همکاری اقتصادی بین ایران و ترکمسنان به 60 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی امان پور مشاور وزیر نفت در امور صادرات کالا و خدمات مهندسی در در مراسم امضای موافقت نامه ایجاد بستر های مناسب برای حمایت از صادر کنندگان کالا و خدمات به ترکمنستان در مقابل واردات گاز از این کشور گفت:جمهوری اسلامی ایران ، 20 سال از کشور ترکمنستان گاز خریده و در حالیکه خود کشور ما تولیدکننده است و به تمام کشورهای همسایه فروش گاز را داریم.

وی ادامه داد:سیاست گذاری ها همواره بر تشویق تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات محصولات به این کشور بوده است. 

امان پور تصریح کرد:برای اجرای این طرح لازم بود یک بانک در طرح مشارکت کند و بر این پایه بانک توسعه صادرات برگزیده شد. 

وی ادامه داد: در چارچوب این طرح برای صادرکنندگان، ضمانتنامه و سایر تسهیلات بانکی فراهم و پس از تایید صدور وضع خدمات، هزینه آن به صادرکننده پرداخت می شود. 

امان پور گفت: بر پایه این موافقتنامه که بین شرکت ملی گاز و بانک توسعه صادرات امضا می شود، اعتبارنامه های اسنادی (ال.سی) ریالی، ارزی و ضمانتنامه های مورد نیاز ارائه می شود.


مشاور وزیر نفت اظهار داشت: بر اساس برنامه جامع تهاتر قرار است، ظرف 10 سال آینده همکاری اقتصادی بین ایران و ترکمسنان به 60 میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: بر این پایه در برابر واردات 30 میلیارد دلار گاز از ترکمنستان در 10 سال آینده، کالا و خدمات به این کشور صادر می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.