سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

اهدای کمک مالی به شرکت‌کنندگان در دوره‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در پایان دوره‌های سوادآموزی به ازای هر آموزش‌گیرنده‌ای که موفق به کسب نمره قبولی شود کمک مالی خواهد شد.

قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا شامگاه یکشنبه در جلسه شورای به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازپشتیبانی سوادآموزی استان قم که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد،بیان کرد: بر اساس ابلاغیه دولت، اداره‌کل آموزش و پرورش موظف است برای بی‌سوادانی که در بازه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند دوره‌های چهار ماهه سوادآموزی برگزار کند.

وی اضافه کرد: در پایان این دوره‌ها به ازای هر آموزش‌گیرنده‌ای که موفق به کسب نمره قبولی شود به آموزش‌دهنده مبلغ 680 هزار تومان پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: به هر آموزش‌گیرنده‌ای که موفق به کسب نمره قبولی شود نیز مبلغ 130 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با اعلام آمادگی نسبت به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی اظهار کرد: اعتبارات لازم برای برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و تامین آموزش‌دهنده فراهم شده است و ما در پی آن هستیم که تمام بی‌سوادان استان در این دوره‌ها شرکت کنند.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 22 هزار نفر معلول زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان هستند که برخی از این‌ها به دلایلی آموزش‌ناپذیرند اما برای سایرین امکان حضور در دوره‌های سوادآموزی فراهم است.

وی با اشاره به معلول‌های ذهنی مورد پوشش اداره بهزیستی استان ابراز کرد: بیش از 4هزار معلول ذهنی زیرپوشش اداره بهزیستی استان هستند که یک سوم آن‌ها آموزش‌ناپذیرند.

سلیقه ادامه داد: تاکنون بسیاری از معلولان بی‌سواد استان در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده‌اند و این کلاس‌ها را با موفقیت به پایان رسانده‌اند به همین دلیل در تلاش هستیم که سایر معلولان بی‌سواد آموزش‌پذیر را به شرکت در این دوره تشویق کنیم.

مهدی موسی‌زاده مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با بازرسی‌هایی که از کارگاه‌های استان انجام شد بسیاری از کارگران بی‌سواد شناسایی شدند اما کارفرمایان در زمینه معرفی بی‌سوادان یا مرخصی دادن به آن‌ها برای حضور در دوره‌های سوادآموزی همکاری نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: کارفرمایان نسبت به تعطیل شدن کار به خاطر حضور کارگران در دوره‌های سوادآموزی تمایلی نشان نمی‌دهند.

موسی‌زاده خاطرنشان کرد: هرچند کارفرمایان در زمینه معرفی کارگران بی‌سواد با ما همکاری نمی‌کنند اما بازرسان ما این افراد را شناسایی کرده‌اند البته مسئله شرکت فرد در دوره سوادآموزی با خود او برمی‌گردد.

مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: بیشتر کارگران بی‌سواد کارگران بنایی و امور ساختمان‌سازی هستند و از آنجایی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند تمایلی به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی ندارند.

انتهای پیام/ف

 

برچسب ها: قم ، اهدای ، کمک ، مالی ، سوادآموزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.