سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثروتی در صحن علنی مجلس:

بی‌عدالتی در بخش سلامت بیداد می‌کند

نماینده مردم بجنورد گفت: اگر برنامه پنجم توسعه به خوبی اجرایی می‌شد ما دیگر در بخش سلامت مشکلاتی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسی‌‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر بهداشت درباره بی‌عدالتی در بخش سلامت کشور گفت: بی‌عدالتی در بخش سلامت بیداد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به کتاب تعرفه گذاری خدمات پزشکی که در اوایل سالجاری تصویب شد، گفت: برخی تعرفه‌های پزشکی در کتاب مذکور 700 درصد افزایش داشته است.

ثروتی خطاب به هاشمی گفت: آقای وزیر برخی از مردم با حقوق یارانه‌ها زندگی سپری می‌کنند و باید شرایط آنها را مدنظر داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر نابرابری در ارائه خدمات سلامت به اشکال مختلف در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: آقای وزیر معاون شما در حال حاضر 80 میلیون تومان حقوق می‌گیرد که جای سوال دارد.

ثروتی همچنین تأکید کرد: هیچ جای دنیا دریافتی پزشکان به مانند پزشکان تخصصی ما نیست چرا که اگر تمام نظام سلامت دنیا را بررسی کنیم مشاهده نخواهیم کرد که پزشکانی چون پزشکان ما دریافتی بالایی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تبصره 1و2 ماده 32 برنامه پنجم توسعه که به موضوع تبعیت مراکز دولتی وخصوصی از سیاست‌های وزارت بهداشت اشاره دارد گفت: معتقدم این سیاست‌ها در حال حاضر در کشور اجرایی نمی‌شوند و مراکز خصوصی رها شده است و به هر نحوی می‌خواهند عمل می‌کنند.

این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: همچنین در تبصره 3 بند 32 برنامه پنجم که به توزیع تجهیزات ملزومات پزشکی در سطح کشور اشاره دارد هیچ توجهی نمی‌شود.

نماینده مردم بجنورد با بیان اینکه برخی از استان‌ها 40 میلیون حاشیه‌نشین دارند، گفت: در حال حاضر حاشیه‌نشین‌های کشور یک مرکز بهداشت و درمان ندارند که باید این موضوع به سرعت رسیدگی شود.

ثروتی در ادامه با اشاره به اجرایی نشدن پرونده الکترونیک سلامت در حالی در کشور اجرایی نمی‌شود که ما شاهد ادغام نشدن بیمه‌های درمانی در کشور هستیم که از سوی این وزارتخانه نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت بیان داشت: آقای وزیر اگر شما قانون برنامه پنجم توسعه و مواد 32 و 34 این برنامه را اجرایی می‌کردید دیگر ما مشکلاتی در بخش سلامت احساس نمی‌کردیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.