سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ساز مخالف ظاهری مسئولان با انتقال آب کارون

معاون عمراني استاندار خوزستان؛ برخي از مسئولان استان فقط ژست مخالفت با انتقال آب کارون از سرشاخه ها را ميگرفتند و به دنبال آمال خود بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد سياحي گفت: در شوراي آب مصوب شد که تونل بهشتآباد که در ابتدا قرار بود 1 ميليارد و 800 ميليون مترمکعب آب را سالانه از سرشاخه کارون به فلات مرکزي منتقل کند، منتفي شود و از اين طرح تنها براي آب شرب برداشت شود و اکنون قرار شده است 580 ميليون مترمکعب آب برداشت شود و با يک فرآيند مشخص اين مشکل حل گردد.

 وي به کاهش دبي رودخانه و معضل سد گتوند اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرين جلسه شوراي عالي آب کشور از 5 راهکار علاجيابي موسسه آب، اولويت مديريت مخزن به تصويب رسيد.

معاون عمراني استاندار خوزستان افزود: بر اساس اين راهکار اجازه داده نمي شود شوري آب رودخانه از 1 هزار و 300 ميكروموس به پايين دست هدايت شود و مطالعات زيست محيطي براي انتقال آب شور انجام شود و هر طرحي تنها با مجوز کتبي اجازه فعاليت خواهد داشت.

سياحي اظهار داشت: در اسفند ماه کارگاه تخصصي با حضور شخصيتهاي علمي از دانشگاههاي مختلف جهان از جمله دانشگاه کشور ايتاليا، هلند و سازمان يونسکو برگزار می شود و نظر نهايي را در خصوص علاجيابي سد گتوند اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.