سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رئیسی:

امام‌خمینی پرچمدار عدالت اجتماعی در جهان بود/راهبرد نظام اسلامی تا قلب آفریقا امتداد دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف‌های طبقاتی از دیگر ویژگی‌های خط مشی سیاسی امام است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم یادبود آغاز جشن‌های دهه فجر که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حیات انسانی و حیات طیبه این کشور در پرتو آموخته‌های امام است که همه داشته‌هایش برگرفته از اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: راه نو و حرف نو و حاکمیت مبتنی بر اجتهاد تمدن‌ساز در این کشور از ویژگی‌های فلسفی سیاسی امام در مقابل فلسفه لیبرال دموکرات غرب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: اولین شاخصه مکتب سیاسی امام در مقابل دیگر مفاسد عالم دلدادگی به خدا و اخلاص و عبودیت بود امروز آنچه که از زبان مقام معظم رهبری می‌شنویم همان چیزی است که سالها از زبان امام خمینی شنیدیم هدف مقدس امام خمینی(ره) به بار نشستن انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: پیوند معنویت و سیاست دومین ویژگی خط سیاسی امام خمینی بود، امروز در غرب میان سیاست و دین جنگ ایجاد کرده‌اند جنگ‌های جهانی، بمب‌ها، کلاهک‌های هسته‌ای و آواره کردن مردم مناطق مختلف چون فلسطین پیامد کنار گذاشتن معنویت است. امروز شوق به معنویت در جوانان مغرب زمین بیشتر از همیشه است چون این جوانان هیچ راهبری ندارند در دام داعش و تکفیری‌ها گرفتار شده و در مسیر انحراف آنان قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های مکتب سیاسی امام اعتقاد به کرامت انسان‌هاست که این همان سیره معصومین ما می‌باشد. امام خمینی(ره) مردم و رأی آنها را باور داشت و اعتقاد راسخ به این جمله داشت که میزان رأی ملت است. جهانی بودن از دیگر خصایص مکتب سیاسی امام خمینی است در دهه‌های اول انقلاب دشمن تلاش بسیار کرد که نظام جمهوری اسلامی به بار ننشیند اما این نظام با پشتیبانی مردم از این امتحانات به خوبی گذر کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: انقلاب ما به راحتی به دیگر نقاط جهان صادر شده است لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و عراق همگی امتداد راهبردی انقلاب ما هستند. نظام اسلامی تا قلب آفریقا امتداد راهبردی دارد، در مقابل امتداد راهبردی دشمن در منطقه رژیم آل سعود است آل سعود و داعش دست نشانده دست انگلیسی‌ها هستند.

رئیسی با اشاره به موضوع ولایت فقیه اظهار داشت: از ویژگی فلسفی امام، پاسداری از ارزش‌های اسلامی است ولایت فقیه مدیریت کننده سمت و سوی نظام است ولی فقیه دیروز ما امام خمینی بود و ولی فقیه امروز ما مقام معظم رهبری هستند، انقلاب اسلامی ایران امروز همان شعار بهمن ماه سال 57 را بدون هیچ تغییری تکرار می‌کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: عدالت اجتماعی و  پر کردن شکاف‌های طبقاتی از دیگر ویژگی‌های خط مشی سیاسی امام است. امروز بعد از توحید عدالت در همه متون دینی ما قرار دارد امام خمینی پرچمدار عدالت اجتماعی در جهان بود. امروز گام‌های بلندی در جهت محرومیت‌زدایی، علم و فناوری و توانمندی هسته‌ای برداشته شده است، دشمنی‌های بسیاری بر علیه ملت ما وجود دارد که سعی می‌کردند سرعت پیشرفت ما را کاهش دهند.

وی با اشاره به تبیین خط امام گفت: خط امام خمینی(ره) خط دلدادگی به خدا، جلوگیری از نفوذ دشمنان و عدم سازش با آنهاست. در خط امام مبارزه با وسوسه‌های شیطانی بسیار پررنگ است. امام(ره) اهمیت دادن به توانایی‌ ملت‌ها را بزرگترین دغدغه خود می‌دانست در نظر امام اصل ملت‌ها بودند. امام خمینی(ره) اصرار به وحدت بین مسلمانان داشتند راهبرد امام استراتژی وحدت بین مسلمین بود، امام خمینی(ره) در شکستن حصار تحجر مثال زدنی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: امروز باید اقتصاد مقاومتی را با قدرت به پیش ببریم اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین راهکار خروج از مشکل‌‌ها است. خط امام خط توجه و پشتیبانی از ولایت فقیه به عنوان رمز وحدت و تداوم جمهوریت نظام است.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: ما با امام خود پیوند می‌بندیم که بر اهداف و شاخصه‌های مکتب سیاسی او تا آخرین نفس بمانیم همچنانکه دشمن ستیزی در دستور کار او بود ما نیز در مقابل دشمنان می‌ایستیم و تا آخرین نفس پشتیبان ولایت فقیه خود می‌مانیم، ما در جهت خداباوری و خودباوری طوری قدم برمی‌داریم که شهدا و امام از ما خشنود باشند ما با امام خود پیمان می‌بندیم که یکپارچگی و وحدت خود را تا آخرین لحظه حفظ کنیم چون سعادت ما در گرو پیروی از خط مشی امام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تشکر از رزمندگان حزب‌الله لبنان اظهار داشت: امام ما هم صاحب نظر بود و هم صاحب بصر امام ما جامع‌الحکمتین است زیرا هم حکمت عملی دارد و هم حکمت نظری.

انتهای پیام/


 


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.