سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار فرانسه درباره ورود تروریست‌ها از لیبی به اروپا

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که پنهان شدن عناصر گروه تروریستی داعش درمیان پناهجویانی که از لیبی به ایتالیا سفر می‌کنند،خطر عمده ای برای اروپا به شمار می روند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه،" ژان ایو لودریان،" وزیر دفاع فرانسه افزود: ضرورت جدی برای یافتن راه حلی برای بحران لیبی به منظور کمک به مبارزه با گسترش گروه تروریستی داعش وجود دارد که اکنون چند هزار جنگجو در این کشور شمال آفریقا در اختیار دارد.

وی به شبکه تلویزیونی فرانسه گفت که داعش در حال تثبیت و مستقر شدن در لیبی است.

لودریان افزود:از سپتامبر 2014 به این سو، به شدت نگران لیبی هستم. زیرا تروریست‌های داعش در آنجا در فاصله 300 کیلومتری ساحل ایتالیا مستقر شده و در حال گسترش هستند.

به گفته لودریان، تروریست‌های داعش در فاصله تنها 350 کیلومتری جزیره لمپدوزای ایتالیا مستقرند که نقطه ورود هزاران پناهجو و آواره است که خاک لیبی را به مقصد اتحادیه اروپا ترک می‌کنند.

لودریان گفت: وقتی اوضاع آب و هوایی منطقه مدیترانه بهبود یابد، این خطر وجود دارد که تروریست‌های داعش به همراه پناهجویان وارد اروپا شوند که خطر عمده ای به شمار می رود.

به گفته وی، همگان از خطر انتقال درگیری در سوریه و عراق به یک درگیری تازه در لیبی آگاه هستند که ما شاهد بخشی از آن هستیم و یافتن راه حل سیاسی تنها راه ریشه کن کردن این مشکل است.

وزیر دفاع فرانسه افزود: باید در لیبی دولت وحدت ملی تشکیل شود. یک روند سیاسی جدی با حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد جریان دارد که به نظرم ضروری است.

لیبی از هنگام سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور این کشور در قیام سال 2011 در هرج و مرج و بحران به سرمی برد.این کشور اکنون تحت حکومت 2 دولت و پارلمان مستقر در شهرهای طبرق در شرق و طرابلس پایتخت قرار دارد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.