سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیشنهادات جایگزین طرح "کد شبنم" در جلسه کمیسیون اصل نود بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس جزییات جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون اصل نود مجلس را تشریح کرد.

وی افزود: در جلسه فوق موضوع حذف طرح کد شبنم با حضور نمایندگان وزارت صنعت و معدن، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه با بیان اینکه طرح کد شبنم اطلاعات کالای وارداتی و صادراتی را پیگیری می‌کند، متذکر شد: هدف از این طرح جلوگیری از واردات کالای قاچاق به کشور بود که در ابتدای دولت یازدهم با دستور وزیر صنعت کنار گذاشته شد.

آذین ادامه داد: طرح کد شبنم با توجیه ایرادات در جعل کنار گذاشته شد و وزارت صنعت قول داد تا طرح جدیدی را جایگزین طرح کد شبنم کند که البته یک سال از وعده این وزارتخانه درباره طرح جایگزین می گذرد و این وزارتخانه تا کنون اقدام به طرح جایگزین نکرده است.

نماینده مردم رفسنجان در ادامه گفت: در جلسه فوق نمایندگان وزارت صنعت از کار بر روی سامانه جدیدی برای کد شبنم خبر دادند و قرار شد در ادامه رسیدگی به این موضوع گزارشی از طرح جایگزین کد شبنم به کمیسیون ارائه دهند.

آذین ادامه داد: همچنین در جلسه فوق مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارائه دهد و طرح‌های گمرک به این ستاد اعلام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه فوق مقرر شد سازمان بازرسی گزارشی از آثار حذف کد شبنم به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، اصل نود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.