سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

هسته مرکزی شهر مشهد 8 هزار فضای توفقگاهی نیاز دارد

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از کمبود هشت هزار فضای توقفگاهی در هسته مرکزی شهر این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هوشنگ غلام زاده امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه جانمایی های لازم برای ایجاد این توقفگاه ها تا افق سال 1404 در دست انجام است؛ اظهار کرد:هم اکنون چهار هزار و 351 فضای توقفگاهی طبقاتی در سطح شهر مشهد وجود دارد و سه هزار و 747 فضای توقفگاهی نیز در دست ساخت است.

وی افزود: همچنین هم اکنون 13 هزار و 154 فضای توقفگاهی متعلق به بخش خصوصی در شهر مشهد در حال بهره برداری است.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد 118 معبر باید تحت پوشش توقفگاه حاشیه ای باشد که تاکنون 87 معبر با ظرفیت 26 هزار و 700 فضا تحت پوشش توقفگاههای حاشیه ای قرار گرفته اند.

غلام زاده با اشاره به اینکه روزانه 70 درصد پارکهای حاشیه ای کمتر از نیم ساعت در سطح خیابان های مشهد رایگان است عنوان کرد: از آنجا که معابر و حاشیه های خیابان متعلق به شهرداری است تاکنون در خصوص ساخت این توقفگاهها با آستان قدس رضوی هیچ مشکلی نداشته ایم و درآمد ناشی از توقفگاههای حاشیه ای برای ساخت پارکینگ در سطح شهر هزینه می شود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه سفر استانی رئیس جمهوری به مشهد مبنی بر نوسازی پنج هزار تاکسی گفت: در این راستا تفاهمنامه سه جانبه بین شهرداری مشهد، ستاد سوخت و شرکت ایران خودرو منعقد شده و در ایام دهه فجر دو هزارمین تاکسی نوسازی شده رونمایی می شود.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین طی یک سال گذشته 44 دوربین نظارتی و 22 دوربین ثبت تخلفات در سطح شهر مشهد برای کنترل ترافیک و جرایم رانندگی نصب شده است.

وی ادامه داد: طی 9 ماه پارسال 261 مورد تصادف در سطح شهر مشهد رخ داد که این میزان در مدت مشابه امسال با 15 درصد کاهش به 227 مورد رسیده است.

غلام زاده گفت: سالانه باید 250 دستگاه اتوبوس ناوگان درون شهری مشهد نوسازی شود، پارسال قرارداد 100 دستگاه اتوبوس جدید منعقد شد که به صورت آزمایشی در خط سوم مسیر اتوبوس های تندور مشغول کار هستند و دو قرارداد صد تایی نیز منعقد که 67 دستگاه از این تعداد وارد ناوگان شده و 33 دستگاه دیگر در دهه فجر رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/ی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.