سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

انعقاد 10تفاهم نامه بين المللي دانشگاه كاشان با دانشگاه‌های خارجي

ریيس دانشگاه كاشان از انعقاد تفاهم نامه بين المللي این دانشگاه كاشان با 10 دانشگاه خارجي خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  عباس زراعت، در حاشیه دیدار دانشمندان بين المللي دانشگاه كاشان با امام جمعه این شهرستان گفت: دانشمندان ايراني كه در خارج از كشور بسر مي بردند این اقدام را با برگزاری کلاسهاي آنلاين دانشگاه براي جلوگيري از فرار مغزها انجام می دهند که هزينه هاي آن توسط افراد خير تامين شده است.

وی، برگزاری دو كرسي بين المللي نیز با كمك خيران و واقفان در دانشگاه كاشان را تاکید کرد و گفت: افراد خير هزينه هاي این دو كرسي بين المللي را تقبل كرده‌اند.

به گفته‌وی،قرار گرفتن دانشگاه كاشان با فعالیت و حضور چهار استاد این دانشگاه آقايان دكتر عليرضا اشرفي، دكتر مهران رضايي، دكتر سعادتمندي و دكتر مسعود صلواتي نياسر در رديف يك درصد دانشگاه هاي و دانشمندان بين المللي جهان از افتخارات اين دانشگاه است كه در پنج رشته موفق به اين عنوان شده اند.

رییس دانشگاه کاشان، راه اندازي رصدخانه ملي در كاشان را یادآو رشد افزود:راه اندازي اين رصدخانه فرصت مغتنمي را براي تبادلات علمي و بين المللي محققان و دانشمندان جهان ایجاد می‌کند.

زراعت با اشاره به محدوديتهاي مالي امسال دولت که با آن مواجه بود و ميانگين رشد 7 درصدی اعتبارات دانشگاه ها در سراسر كشور را خاطر نشان كرد و گفت: دانشگاه كاشان در سال آتي رشد 25 درصدي بودجه جاري و 54 درصدي بودجه عمراني را خواهدداشت.

وی در پایان با اشاره به دیدار دانشمندان بين المللي دانشگاه كاشان با آيت الله عبدالنبي نمازي، امام جمعه كاشان اظهارداشت: وی با قدرداني از موفقيت دانشمندان و استادان دانشگاه كاشان در عرصه بين المللي، دانشمندان ما را افراد صالح، معتقد به اصول و آداب و ارزش هاي اسلامي و نعمت بزرگي دانست.

به گفته وی، امام جمعه کاشان مسلح شدن دانشمندان جهان اسلام به علوم پيشرفته، را عامل رقم‌زدن سرنوشت ملت ها عنوان کرد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.