سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

صدور موافقت‌نامه اصولی پروانه‌های ساختمانی میسر شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس از ایجاد رویه‌ای جدید به منظور صدور پروانه ساختمانی از ابتدای بهمن‌ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حسینی‌پور گفت: برای اصلاح روند صدور پروانه ساختمانی و احقاق حقوق شهرداری برای خدمات‌رسانی بهتر و مناسبت‌تر به شهروندان، صدور پروانه ساختمانی مطابق با طرح موافقت اصولی صورت می گیرد.

وی افزود: بر این اساس، مالک زمین پس از ارایه درخواست اخذ پروانه ساختمانی و بعد از بررسی‌های اولیه شهرداری و اصلاحات شهری و اخذ استعلام‌ها از ادارات آب، برق و مخابرات بر اساس زیربنای پیش‌فرض، عوارضات پروانه ساختمانی محاسبه و به درخواست‌کننده ابلاغ می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس با اشاره به مزایای اجرای این طرح، گفت: مالک پس از تعیین تکلیف و پرداخت عوارض، موافقت‌نامه‌ای با شهرداری تنظیم می‌کند که طی آن به مالک مهلت داده می‌شود از تاریخ تنظیم توافق‌نامه به مدت ۲ سال نسبت به اخذ کلیه استعلامات از ارگان‌های ذیربط نسبت به تهیه و تایید نقشه‌های خود اقدام و پس از آن پروانه ساختمانی را اخذ می‌کند.

حسینی‌پور گفت: در این مرحله شهرداری در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به جذب درآمد اقدام نموده و روند خدمات رسانی و فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری سریعترانجام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس گفت: یکی دیگر از مزایای این طرح این است که دفاتر فنی و مهندسی با کیفیت بهتری ارائه خدمات می‌دهند و در نهایت منجر به بالا رفتن کیفیت ساخت می‌شود.

متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص ثبت درخواست می توانند به شهرداری های مناطق مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.