سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

انتشار دو عنوان کتاب توسط استاد چیره دست سقزی

دو کتاب ترجمه شده توسط دکتر نبی خلیلی اقدم استادیار گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور- مرکز سقز در استان کردستان و دکتر الیاس سلطانی استادیار دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، این 2 اثر علمی- پژوهشی تحت عناوین "تولید بذر (اصول و روش ها)" و "تولید بذر (با تاکید بر گیاهان زارعی)"، در سال جاری و توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد کردستان چاپ و منتشر شده است.

کتاب های "تولید بذر (اصول و روش ها)" و "تولید بذر (با تاکید بر گیاهان زارعی)" هر دو نوشته: میلربی مک دونالد، لاورنس او کاپلند است که یکی از سری کتاب های مرجع در زمینه علوم و تکنولوژی بذر بوده و توسط دکتر نبی خلیلی اقدم استادیار گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور و دکتر الیاس سلطانی استادیار گروه علوم زراعی و اصلاح نباتات دانشگاه تهران (پردیس ابوریحان) ترجمه شده اند.
"
تولید بذر (اصول و روش ها)" مشتمل بر 12 فصل بوده که به مواردی نظیر: گلدهی و تشکیل بذر، رشد و تمو بذر، اصول تهیه بذر، کاشت، برداشت، بوجاری، انبار و خشک کردن، کیفیت و کارائی بذر، تکامل صنعت دانه، گواهی بذر، بازاریابی دانه، تدوین و اجرای قوانین بذر می پردازد.

"تولید بذر (با تاکید بر گیاهان زارعی)" نیز در 4 فصل تهیه شده که موضوعاتی همچون: روش های تولید بذر در غلات، گیاهان صنعتی، بقولات علوفه ای و بقولات دانه ای مورد بررسی قرار می دهد.

مطالعه این کتاب علمی- پژوهشی و کاربردی می تواند در ارتقای سطح علمی علاقه مندان به رشته کشاورزی بویژه رشته های زراعت و علوم و تکنولوژی بذر در همه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و همچنین شاغلان این حوزه، مفید و مثمر ثمر می باشد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: انتشار ، کتاب ، ترجمه ، علمی ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.