سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر فجر 34؛

جشنواره تئاتر فجر بین هنرمندان تبعیض قائل می‌شود

جشنواره تئاتر فجر، همیشه انگشت اتهامش به سوی هنرمندان شهرستانی بوده است.

صاحب آهنگر کارگردان نمایش «کات» منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر بخش مرور تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود گفت: قصه نمایش داستان زندگی دو خواهری است که می‌خواهند پولی را از عمه پیرشان بگیرند و این امر زندگیشان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایش یک نمایشنامه ایرانی است، بیان کرد: نزدیک به چهارده سال است که با این گروه در حال همکاری هستیم و نویسنده این اثر با نوشته‌های خوب خود، توانسته به درستی شخصیت‌پردازی کند. همچنین این نمایش کاملا ایرانی است و هیچ اقتباسی از آثار خارجی ندارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آن تاثیری که باید بگذارد را نمی‌گذارد، اظهار داشت: متاسفانه برنامه‌های جشنواره آنقدر شتابزده عمل می‌کند که تاثیر بسیار مثبتی بر جا نمی‌گذارد. از طرفی تعداد افرادی را که اجازه اسکان می‌دهند، بسیار کم است و هیچ سوالی از کارگردان نمی‌پرسند که برای اجرای نمایش به چه تعداد عوامل نیاز دارید؟!

آهنگر در راستای دو اجرا در یک روز اذعان کرد: اینکه در یک روز دو اجرا برای یک نمایش با فاصله زمانی کم وجود داشته باشد، خوب نیست. زیرا هم بازیگر را خسته می‌کند و انرژی کم‌تری در اجرای دوم دیده می‌شود و هم داوران خودشان مشخص می‌کنند که به تماشای کدامیک بنشینند.

کارگردان نمایش «کات» در خصوص هزینه‌های جا‌به‌جایی دکور از شهر خود گفت: از آنجایی که ما از یک شهر دیگری آمده‌ایم، کار را برایمان دشوارتر می‌کند و تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب در خصوص دکور پای خودمان بوده و گفتن اینگونه مسائل هیچ چیزی را عوض نمی‌کند و به همین روال هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره همکاری سالن قشقایی اظهار داشت: خوشبختانه همکاری‌ها خوب بوده؛ اما به خاطر اینکه خیلی دیر امکان اجرا را مشخص می‌کنند، مدت زمان کمی در اختیار داریم تا دکور مربوطه را با سالن اجرا تطابق دهیم و این باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود. از طرفی باید این مسئله را متذکر شوم که متاسفانه مسئولان سالن‌ها بین هنرمندان تبعیض قائل می‌شوند و انگشت‌ اتهامشان به سوی افرادی است که از شهرهای دیگر می‌آیند.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.