سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی امروز؛

نمایندگان با تغییر دستور بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های پنج ساله مخالفت کردند

نمایندگان مجلس با تغییر دستور لایحه احکام دائمی و اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه 11 بهن ماه با تغییر دستور بررسی لایحه تنظیم برخی احکام دائمی برنامه، اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس و همچنین لایحه تأسیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر موافقت نکردند.

با توجه به اهمیت لایحه تنظیم برخی احکام دائمی توسعه کشور براساس تبصره 1 ماده 104 آیین نامه تقاضای تغییر دستور آن در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امیرآبادی نماینده قم و ندیمی نماینده سیاهکل و لاهیجان بعنوان موافق و پورابراهیمی نیز نماینده کرمان و راورد به عنوان مخالف دراین رابطه صحبت کردند.

پورابراهیمی ضمن ابراز مخالفت خود با تغییر دستور احکام دائمی و در اولویت قرار گرفتن آن اظهار کرد: جنس احکام دائمی هیچ ارتباطی به برنامه ششم ندارد و اگر دولت قرار است احکام دائمی برنامه را جدا کند باید قبلا آن را براساس تنظیم مالی دولت برنامه‌ریزی می‌کرد.

وی تأکید کرد: جنس دائمی کردن احکام برنامه با روح برنامه ریزی متفاوت است و اکنون دو فوریت‌های مهم دیگری همچون تمدید برنامه پنجم و بررسی برنامه ششم در دستور کار اولویت دارد.

پور ابراهیمی همچنین تصریح کرد: با قرار گرفتن احکام دائمی در دستور کار دیگر عملا تا زمان بررسی بودجه و برنامه امکان بررسی هیچ مورد دیگری را نخواهیم داشت.

نمایندگان در نهایت با 84 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 212 نفر با تغییر دستور لایحه احکام دائمی برنامه مخالفت کردند.

همچنین تغییر دستور اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس که طی هفته‌های گذشته به تصویب رسیده بود در نوبت هشتم قرار داشت که برخی از نمایندگان خواستار در اولویت قرار گرفتن آن بودند که این تغییر دستور هم با مخالفت نمایندگان روبرو شد.

و اما درخواست تغییر دستور لایحه تأسیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر نیز با 82 رأی موافق، 43 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 199 رأی نیز به تصویب نمایندگان نرسید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.