سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌بی‌سی: ضرر مالی شرکت‌های نفتی در پی کاهش بهای طلای سیاه

کاهش شدید بهای نفت در چند ماه گذشته باعث شده است تا شرکت های بسیاری در این زمینه دچار ضرر و زیان شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» در گزارشی در وبسایت خود نوشت: پیش بینی شده که از هر پنج شرکت نفتی، یکی از آن ها در شش ماه آینده نقدینگی خود را به کلی از دست بدهد و از هر سه شرکت یکی از آن ها تا پایان سال با این مشکل رو به رو شود.

شرکت های عام فعال در زمینه تجارت نفت در مجموع 284 میلیارد دلار نقدینگی دارند؛ اما بیش از 80 درصد از این رقم در اختیار 25 شرکت بزرگ جهان است. شرکت هایی که در حال حاضر بیشترشان درآمد مثبتی دارند.

شرکت های کوچک تر نفتی، آن هایی که نامشان چندان شناخته شده نیست، در این زمینه چندان خوش اقبال نبوده اند. چندین شرکت کوچک که در کل مبلغی برابر با 13 میلیارد دلار بدهکار هستند در ماه دسامبر ورشکستگی خود را اعلام کردند.

پیش بینی شده که تا پایان سال تعداد زیادی شرکت دیگر، از جمله یک سوم شرکت های نفتی و گازی آمریکایی و نیمی از شرکت های نفت شیل، به جمع این شرکت ها بپیوندند.

با نگاهی ساده به وضع شرکت های در حال معامله در نزدک و بازار بورس نیویورک می توان مشاهده کرد که بسیاری از آن‌ها بر اساس گردش مالیشان در دو دوره مالی گذشته در عرض شش ماه از عرصه تجارت خارج شوند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.