سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حراست از باغات شهریار با انگیزه سازی در فعالان کشاورزی محقق می شود

عضوشورای اسلامی شهر شهریار گفت: حفاظت و حراست از باغات و اراضی زراعی شهریار با قوه قهریه محقق نمی‌شود بلکه سودآوری برای فعالان زراعی و ایجاد انگیزه در این گروه است که ضامن بقا باغات می‌شود.

علیرضا رضایت عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت حفظ باغات و اراضی کشاورزی شهریار به عنوان یک الزام زیست محیطی در غرب استان تهران و اکوسیستم منطقه، اظهار کرد: آنچه که باعث سهولت تخریب و نابودی اراضی کشاورزی و باغات شهریار می شود، زیان دهی باغات است.

وی افزود: به تعبیر دیگر برای حفظ، حراست و صیانت از اراضی این شهر باید انگیزه سازی لازم در کشاورزان ایجاد شود و این امر با سودآوری حمایت و پشتیبانی از فعالان زراعی در این منطقه میسر و محقق می‌شود.

رضایت گفت: در شرایطی که باغداران و زارعان این منطقه سود چندانی از داشته زراعتی خود نمی‌برند طبیعتا نسبت به حفظ آن نیز دغدغه و رقبت چندانی نخواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد: ایجاد و ساخت آلاچیق ها سهولت دیوارکشی و حمایت های مالی و اقتصادی با ارائه تسهیلات ویژه به فعالان کشاورزی شهریار در مواقعی که با بحران و چالش های جدی همچون سرمازدگی و ... مواجه می شوند از نمونه اقداماتی است که می تواند در حفظ این ظرفیت بالقوه و توانمند در نگین سبز استان تهران موثر واقع شود.

وی یادآور شد: استعداد موجود در شهریار یک فرصت ویژه و برجسته به شمار می رود که می توان با برنامه ریزی اصولی و هدفمند به دست آورد های حائز اهمیتی نائل شد و ضریب سلامت زیست محیطی این خطه را نیز به نحو مطلوب و شایسته ای حفظ کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.