سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افتتاح 9 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در کرمان

2 هزارو 875مرکز و پایگاه سلامت جامعه صبح امروز به طور همزمان درحاشیه شهر 17 استان کشور افتتاح شد که از این تعداد 9 مرکز و پایگاه متعلق به استان کرمان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمان دکتر سالاری معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : در شهرستان کرمان 3 پایگاه و 2 مرکز سلامت در شهرستان زرند1 پایگاه و 1 مرکز سلامت و در شهرستان سیرجان نیز 1 پایگاه و 1 مرکز سلامت افتتاح شد.

وی افزود :در مجموع ،42 نفر در این مراکز مشغول فعالیتند

سالاریخاطرنشان کرد : این پایگاه ها در سکونتهای غیر رسمی و حاشیه ی شهرها افتتاحشده است تا به صورت فعال به مردم این مناطق خدمات رسانی کنند.

همچنین دکتر نخعی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست مطبوعاتی که صبح امروز پیش از افتتاح این مراکز در سالن سلامت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شدگفت: برنامه ریزی در سطح کلان ،تامین اعتبار و فعالیت بی وقفه کارکنان حوزه بهداشت سبب شده که از سال 93 تحول در بهداشت روند خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بهداشت هنوزبه جایگاه واقعی خود نرسیده است گفت : باید طرح سفیران سلامت را راه اندازی کنیم تا آموزش در خانه صورت گیرد.

دکتر نخعی به اهمیت افتتاح مرکز و پایگاه سلامت اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح از نظر اشتغالزایی و خدمات در استان نقش مهمی دارد.

دکتر سالاری معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت :در استان کرمان 85 مرکز بهداشت و 331 خانه بهداشت وجود دارد که 546 هزار نفر تحت پوشش مراکز بهداشتی استان هستند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود : 63 میلیاردریال برای تجهیز و تعمیر مراکز بهداشت ،16 میلیاردو 500 میلیون ریال برای بهبود وضعیت ساختمانی و تجهیزات این مراکز و 11 میلیارد ریال خرید تجهیزات آزمایشگاهی و 9 میلیارد ریال اعبار برای خرید 35 یونیت دندانپزشکی هزینه شده است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: افتتاح ، پایگاه ، سلامت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.