سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیم جبوری: می‌توانیم تا پایان سال داعش را شکست دهیم

رئیس پارلمان عراق تأکید کرد با همکاری نیروهای این کشور و ائتلاف بین المللی، می‌توان گروه تروریستی داعش را تا پایان سال جاری میلادی از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه بوستون گلوب، رییس پارلمان عراق در گفتگوی اختصاصی با این روزنامه آمریکایی تأکید کرد:«ما با کمک یکدیگر، امسال می‌توانیم گروه (تروریستی) داعش را شکست دهیم.» 

وی در این مصاحبه گفت: اگر حملات هوایی بین‌المللی به مواضع داعش، با مقاومت سرسختانه‌ی محلی توأم شود، ما قادر خواهیم بود گروه داعش را تا پایان سال جاری میلادی شکست دهیم. 

رئیس پارلمان عراق افزود: تاکنون یک سوم از سرزمین‌های تحت کنترل داعش، از چنگ این گروه خارج شده است. تسخیر مجدد شهر رمادی و پاکسازی آن از نیروهای داعش به خودی خود یکی از نشانه‌های پیشرفت‌های نظامی در عراق علیه این گروه است. با این حال، به غیر از پیشرفت نظامی، باید با ایدئولوژی داعش نیز به مقابله برخواست، تا جوانان به این گروه نپیوندند؛ وگرنه حتی پس از شکست نظامی داعش ممکن است گروه‌هایی مشابه با اسامی یا پرچم‌های دیگری ظهور کنند ولی همان راه داعش را ادامه دهند.
 
جبوری اضافه کرد: تجربیاتی که من از طایفه و قبیله‌ی خود - که اعضای آن در نقاط مختلف سراسر عراق زندگی می‌کنند - دارم، به خوبی نشان می‌دهد سنی‌ها و شیعیان قادرند در کمال صلح و صفا با یکدیگر همزیستی داشته باشند. 

وی در پایان از مواضع دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: مواضع ترامپ برای عراقی‌ها بسیار ترسناک است و اصولاً تبلیغات انتخاباتی نامزدهای حزب جمهوری‌خواه بر ترس و تفرقه‌افکنی بنا نهاده شده است. 

رئیس پارلمان عراق در اینباره گفت: گروه داعش از این که دونالد ترامپ خواهان ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به آمریکا شده است، به عنوان ابزاری برای جذب هرچه بیشتر جوانان به این گروهِ تروریستی استفاده می‌کند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.