سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

حاشیه نشینی در مشهد وسعت پیدا کرده است

شهردار تهران گفت : مهمترین مسئله امروز مردم، اقتصاد است و تداوم جهاد، به معنای این است که هیچگاه در این سالها نایستاده ایم و اینک نیز نباید ایستاد چرا که ایستادگی و مقاومت اساس هویت ماست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد ؛ دکتر محمد باقرقالیباف در جمع ستادهای حامیان دکتر شیران در دفتر متفای مشهد افزود : شرایط امروز ما و امنیت ملی کشور از روز والفجر 8 حساس‌تر است چرا که آن روزها اگر ما را به خاطرعرف دیپلماتیک پذیرفته بودند الان مجبورند ما را بپذیرند و اهمیت و نقش بارز ما امروزغیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این فقط دولت ما را می پذیرفتند یادآوری کرد: به لطف خدا و برکت خون شهدا و ایستادگی مردم عزیزمان امروز در جهان نظام ولایت فقیه و جایگاه مردم سالاری دینی پذیرفته شده است و اینکه نامه‌هایی را برای رهبری معظم می نویسند موید این معناست.


قالیباف با بیان جمله هایی از فرمایشات امام خمینی (ره) فرهنگ عاشورا و برکت خون شهدا را از جمله مهمترین دلایل مقاومت مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم دانست.


وی ادامه داد: برجام با شروط رهبری درحال حاضر یک میثاق ملی است و باید تبعیت وحمایت کنیم هرچند که مشکل اصلی ما تحریمها نبود و نیست و با برجام فرجی در مسایل اقتصادی ما نمی شود چرا که نظام اداری و اجرایی و نظام مدیریتی ما در کشور دچار ضعفهای جدیست که بسیاری از ظرفیتهای داخلی به درستی در مسیر خودش قرار نمی گیرد.


شهردارتهران با طرح این سوال که مجلس بواقع به چه میزان در مدار اولویتهای اصلی و وظایف خودش حرکت می کند افزود : نماینده ای که به مجلس می رود دیگر صرفا نماینده حوزه خودش نیست و می بایست نگاه ملی و فراملی به آن داشت به خصوص اینکه مشهد هم فقط مربوط به مجاوران آن نیست و متعلق به همه ملت ماست.


شهردار تهران با بیان اینکه حاشیه نشینی با این وسعت در هیچ کجای کشور مانند مشهد نیست تصریح کرد : درعین توجه ویژه به حاشیه نشینان نباید نگرش تحقیرآمیز به آنان داشت چرا که همواره بیشترین همراهی با انقلاب و زحمات و بار جامعه و ایثارگریها در نظام و دفاع مقدس با آنها بوده است.


اخلاقمداری باید سرلوحه کارهای ما باشد و باید با تدبیر و متانت و محبت کارها را پیش ببریم.


وی تقسیم‌بندی دوقطبی در عرصه سیاست و انتخابات مبتنی بر چپ و راست را غیر واقعی توصیف کرد و گفت : بنده انقلابی و غیر انقلابی بودن را می پسندم و این مرزبندی های سیاسی چپ و راست چندان اعتباری ندارد.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.