سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

6160 مقاله ISI در حوزه‌ی نانو فناوری، رتبه‌ی هفتم جهانی را به ارمغان آورد

تعداد مقالات ISI در حوزه‌ی نانو فناوری درسال 2015 ، که توسط محققان ایرانی به چاپ رسیده، به 6160 مقاله می‌رسد.

مهدی رضایت مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفتگو با  خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق آمارها ما در بحث توسعه نیروی انسانی در کشور حدود 28 هزار دانش‌آموخته‌ی فناوری نانو داریم. که از این تعداد 15 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند و سه هزار هیئت علمی و محقق در این زمینه فعالیت می‌کنند. 

وی در خصوص موسسات فعال در این زمینه توضیح داد: 65 دانشگاه و موسسه در مقطع کارشناسی ارشد و24 دانشگاه در مقطع دکترای تخصصی دانشجو تربیت می‌کند به طور کلی 264 مرکز در کشور، هم دانشگاه هم مراکز تحقیقاتی، به نحوی درگیر پروژه‌های مرتبط با حوزه‌ی فناوری نانو هستند.

رضایت افزود: تعداد مقالات Isi به عنوان متری در دنیا مطرح است که این تعداد مقاله دانشجو و دکترای ایرانی، رتبه‌ی کشور را در بین کشورهای دنیا در حوزه‌ی فناوری نانو، به رتبه‌ی هفتم ارتقا داده است. 

وی افزود: علاوه بر پیشرفت در زمینه تربیت دانشجو، شاهد حضور 460 هزار دانش‌آموز در کارگاه‌ها و آموزش‌های حوزه‌ی فناوری نانو بوده‌ایم. البته قابل ذکر است ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، نقش سیاست‌گذاری، نظارت، حمایت و برنامه ریزی را دارد، اما عمده‌ی همکاری‌ها توسط وزاتخانه‌‌ها و دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.