انوشه روانشناس بالینی در گفتگو با
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: توانایی تاثیر گذاری بر افکار عمومی معیار مهم ارزیابی عملکرد رسانهها در زمینه تبلیغات به شمار میرود و چنانچه رسانه با شناساندن یک فکر یا کالا بتواند افکار عمومی را به سمتی سوق دهد که گرایش آنها به آن فکر یا کالا یا استراتژی بیشتر شود یعنی توانسته وظیفه تبلیغاتی خود را انجام دهد.
وی با اشاره به فضای جدید ایجاد شده در بیلبوردها درخصوص سلامت و سبک زندگی که به سلامت اشاره میکند خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای ارزشمند رسانه آگاهی بخشی است که خوشبختانه این بار در فضای سنجش سلامت شهرداری شاهد این مهم بودیم.
انوشه گفت: همانگونه که انعکاس ناخوشایند عرصه بهداشت، درمان و بطور کلی سلامت اذهان را درگیر خودمیکند تبلیغات محیطی و فضای دیداری و شنیداری صحیح هم میتواند در آگاهسازی مردم و کاهش هزینههای درمان و به نوعی خود مراقبتی نقش ایفا کند.
وی ضمن اظهار خرسندی از بیلبوردهای نصب شده با محتوی سلامت گفت: اگر دانشگاههای علوم پزشکی نتایج تغییر سبک زندگی مردم با آگاه سازی رسانهای و تبلیغات محیطی مورد بررسی قرار دهند میتوانیم در راستای تولید مقاله های علمی پژوهشی و انعکاس نتایج در راستای رفع نیازهای جامعه گام برداریم.
انتهای پیام/