سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفت در هفته گذشته؛

بی‌مهری به صنعت پتروشیمی تا کی؟ / نفت سوار بر الاکلنگ طبیعت و سیاست

تولید بیش از 80 درصد نفت مرغوب کشور در مناطق نفت خیز جنوب تا تغییرات زیادی که شاخص نفت ایران با آن روبه رو بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی کشور است که این صنعت دارای خبرهای متنوع بوده که به  آنها اشاره می‌شود.
 
شاخص نفت ايران با تغييرات زيادي روبرو بوده است و در دامنه 25 دلار در هر بشكه مورد داد و ستد قرار گرفته است.

قیمت نفت این روزها دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی بازارهای جهانی شده اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ادامه روند نزولی قیمت نفت به زودی به اتمام برسد و آرامش به بازار طلای ت
سبد نفتي اوپك هم با اندكي افزايش به سطح 25.58 دلار و نفت سبك درياي شمال هم با 1.30 دلار افزايش به 31.80 دلار رسيد.

با شروع برجام بارقه‌های امید برای توسعه صادرات ال‌ان‌جی در صنعت گاز شعله‌ور شده و اکثر مسولان معتقدند که بایستی برای رسیدن به مسیر توسعه باید گامهای اساسی را برداشت.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به اینکه بزرگترین واحد نمک‌زدایی نفت خاورمیانه در این منطقه است گفت: تحریم‌ها باعث شد که کار 10 ساله نوسازی تجهیزات را در طی دو سال به سرانجام برسانیم.

در طی سه سال گذشته دولت و وزارت نفت با بی‌مهری در تعیین قیمت خوراک گازی بستر را برای رونق این صنعت تنگ کرده تا جایی که ماحصل آن در حال حاضر عقب افتادگی این صنعت در بخش های مختلف از جمله بازار سرمایه است.

معاون مدیر تولید بخش بهره‌برداری نفت خیزجنوب گفت: هم‌اکنون با تعمیرات اساسی انجام شده آمادگی کامل برای انجام عملیات افزایش تولید وجود دارد به طوری که بالای 100 درصد برنامه محقق شده است.

بهای نفت خامWTI با 1.18 دلار افزایش به 29.53، و نفت خام برنت دریای شمال نیز با 1.37دلار افزایش به 29.25 دلار به فروش رسید.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب از آمادگی افزایش تولید نفت در این منطقه خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد نفت مرغوب کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود.


انتهای پیام/









تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.