سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

توسعه نیازمند تحول رفتاری و ذهنی است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی توسعه را نیازمند تحول رفتاری و ذهنی افراد جامعه دانست و خواستار حاکم شدن روح توسعه بر جامعه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان در اختتامیه دوره آموزشی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنیم» با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه نیازمند تحول رفتاری و ذهنی هستیم، افزود: آلمان 5 برابر ایران راه و ماشین دارد امایک پنجم ما کشته دارد! در 40 سال گذشته رفاه نسبی همه ما افزایش یافته اما آیا رضایت نسبی ما بیشتر شده است؟

جواد وحدتی فرد تصریح کرد: متاسفانه ما رشد داشته ایم اما توسعه نیافتیم.

وی با بیان اینکه توسعه به معنای رشد همه اندامها و اندام واره هاست، تاکید کرد: رشد ما تک فازی بوده است به گونه ای که جسم ما رشد کرده اما مغز و فکر ما رشد نداشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با اظهار تاسف ازینکه این رشد نامتوازن ابزار قتل و فقر ما شده است، افزود: روح توسعه در جامعه حاکم نیست؛ توسعه یعنی رفتار ما بدون کنترل و نظارت پلیس از طرف خودمان کنترل شود.

وحدتی فرد با بیان اینکه حمل و نقل جاده ای پیش قراول اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی است و می تواند الگوی سایر سازمانها قرار بگیرد، گفت: با این حال در حوزه اقتصاد مقاومتی کاستی های بسیاری داریم و چالش اساسی بخش خصوصی این است که همچون دولت گران اداره می شود.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل ما کارا نیست؛ وجود سفرهای کاری بسیار، تصادفات خانمان برانداز و عدم سودسرمایه گذاری از یک طرف و مشکلات رانندگان که پس از بازنشستگی هم گریبانگیر آنهاست از سوی دیگر به منزله این است که بخش خصوصی و دولت در این حوزه کارایی لازم را ندارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با مقایسه آماری جمعیت 4 و نیم میلیون نفری فنلاند و 80 میلیونی ایران، گفت: فنلاند با یک شانزدهم جمعیت ایران 250 میلیون دلار درآمد ناخالص ملی دارد؛ در حالیکه درآمد ناخالص ملی ما 520 میلیون دلار است.

وحدتی فرد بها دادن به رانندگان حرفه ای را ضروری دانست و تاکید کرد: رفتار خود رانندگان و مدیریت دولتی سبب شده رفتار منطقی میان ارکان حمل و نقل وجود نداشته باشد که با ایجاد این مهم جلو ضربه زدن بیشتر به این سرمایه عظیم اجتماعی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.