سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک درصد از کل جمعیت کشور سرآمد و نخبه‌اند

جمعیت سرآمد و نخبه کشور حدود یک میلیون نفرند که دیگران باید پشت سر آنها حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی منتظر معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در نخستین همایش نخبگان نفت و گاز استان بوشهر گفت: حدود یک میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی کشور افرادی هستند که می‌توانند طلایه داران و آینده سازان ایران اسلامی باشند. ما به عنوان بنیاد نخبگان به نیابت از ریاست جمهوری کشور تلاش می‌کنیم این افراد را شناسایی،‌تربیت و هدایت کنیم. تا بتوانیم آینده‌ کشور را با این متخصصان و نخبگان در حوزه‌های مختلف بسازیم. 

منتظر ادامه داد: ما تمام برنامه هایمان برای یک درصد از جمعیت 80 میلیونی کشور است که اگر خوب شناسایی و هدایت کنیم می‌توانیم آینده کشور را با این افراد امروز مشخص و روشن کنیم. 


معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در ادامه گفت: ما امروز برای 40 یا 50 سال آینده برنامه ریزی می‌کنیم و افرادی که قرار است در آن سالها به عنوان یک وزیر‌، رئیس جمهور، متخصص برجسته حوزه‌های مختلف کشور مسئولیت را بپذیرند امروز در پشت میز مدرسه نشسته‌اند.

منتظر همچنین در ادامه به روش برگزیدن افراد نخبه و سرآمد اشاره کرد و گفت: ما امروز نگاهمان را به کل کشور گسترش داده‌ایم ، اما قبلا افرادی که رتبه یک در کنکور بوده‌اند به عنوان افراد نخبه و سرآمد در نظر گرفته می‌شدند اما امروز طبق نظر رئیس جمهور کلیه افراد و توانایی‌ها در سطح کشور در حوزه‌های علم، فناوری، نوآوری، هنر، ادب، قرآن، مدیریت، فرهنگ و صنعت استفاده کنیم. 

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در بخش پایانی گفت: ما امروز از لحاظ منابع انسانی یک کشور رشد یافته هستیم زیرا امروز 5 میلیون دانشجو و بیش از 70 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم که این خود نشان دهنده این است که ما از لحاظ منابع انسانی در کشور به نسبت اوایل تشکیل انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم اما متاسفانه آنچه که باید از این سرمایه انسانی درون کشور بهره لازم را نبرده‌ایم که امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده در بنیاد ملی نخبگان و سیاستگذاری ها در برنامه‌ ششم توسعه کشور بتوانیم از توانایی افراد سرآمد و نخبه برای پیشرفت و تعالی کشور استفاده کنیم. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.