سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

افزایش گردشگردی در یزد

گردشگردی در استان يزد رونق می گيرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: طبيعت منحصر به فرد و هم‌مرزي کوير و کوهستان در استان يزد، يکي از محورهاي اصلي برنامه پنج ساله گردشگري اين استان   است.

محمدمهدي شرافت  افزود : استان يزد به علت استقرار در دو زيست کره بياباني ـ کوهستاني، داراي اقليم و طبيعتي منحصر به فردي است که اين ويژگي مي‌تواند عامل مهمي در جذب گردشگران و به ويژه طبيعت‌گردان باشد.

وي افزود: اقداماتي نظير برگزاري همايش‌هاي مختلف در زمينه هاي اکوتوريسم کويرنوردي، تهيه نقشه و بروشور اکوتوريستي استان يزد و معرفي جاذبه‌هاي طبيعي، معرفي هرچه بهتر روستاهاي هدف گردشگري و مناطق حفاظت شده و شکارگاه‌ها و همچنين تهيه کارت پستال طبيعت‌گردي از جمله اهداف توسعه ورونق گردشگري در استا ن يزد است.

وي   شناسايي و معرفي پديده‌هاي اکوتوريستي تک مکاني و تک زماني، عکس‌برداري هوايي از مناطق نمونه گردشگري استان، مشخص کردن مسيرهاي شاخص طبيعت‌گردي يزد، شناسايي و تصويب مناطق پيشتاز اکوتوريست بياباني و کويري، مشخص کردن و معرفي سايت‌هاي مهم اکوتوريستي استاني را از جمله ديگر اهداف توسعه رونق گردشگري در استان يزد برشمرد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: گردشگری ، یزد ، رونق ، بیابان ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.