سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر پیش‌بینی بانک جهانی درخصوص تداوم کاهش بهای نفت

کارشناسان بانک جهانی پیش‌بینی خود را درخصوص بهای نفت در سال 2016 ، 15 دلار کاهش دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  فایننشال تایمز؛ بانک جهانی علاوه بر کاهش پیش‌بینی‌های قبلی درمورد مینگین بهای نفت در سال میلادی جدید، به بازارهای عرضه کالا و تولیدات هشدار داد رکود اقتصادی بیشتری برای کشورهای نوظهور اقتصادی در پیش است و در نتیجه آن توان خرید به شدت کاهش خواهد یافت.

کارشناسان بانک جهانی در گزارش 3 ماه پیش بهای نفت را در سال 2016 بطور میانگین 52 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده بودند. پیش‌بینی جدید نشان می‌دهد رکود تا چه اندازه سریع در بازارهای نفتی نفوذ کرده است و نگرانی‌ها را درباره آسیب دیدن دیگر بخش‌های اقتصادی جهان تشدید می‌کند. بانک جهانی همچنین پیش‌بینی سه ماهه خود درباره چشم‌انداز بازار کالا و خدمات را نیز کاهش و هشدار داد بازار کشورهای  نوظهور اقتصادی بیش از سایرین در معرض تهدید است.

بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای نوظهور اقتصادی را در سال میلادی جاری از 4.6 درصد به 4 درصد کاهش داده است. این موضوع نگرانی‌هایی درمورد تضعیف تلاش‌ها در حفاظت از محیط زیست و عمل به تعهدات برنامه هزاره دوم برای مقابله با کاهش دمای زمین، بوجود می‌آورد.

نگرانی دیگر، کاهش رشد اقتصادی چین است. چین و تعدادی دیگر از کشورهای مصرف‌کننده با رکود مالی مواجه شده‌اند و این موضوع به زیان بازارهای تولیدی تمام می‌شود. آمارهای رسمی نشان می‌دهد به ازای هر یک درصد کاهش رشد اقتصادی چین، میانگین بهای کالا تا 6 درصد سقوط می‌کند. در این شرایط احتمالا صنایع فلزی بسیار بیشتر از نفت آسیب می‌بینند.

پیش‌بینی می‌شود بهای کالاهای غیرنفتی در سال میلادی جاری 3.7 درصد و فلزات 10 درصد کاهش یابد. بیشترین افت قیمت برای آهن خام با 25 درصد کاهش قیمت پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.